بازدید دکتر کریستی لینچ Dr. Christy Lynch از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

بازدید دکتر کریستی لینچ Dr. Christy Lynch از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

شنبه 30 بهمن 1395 تا جمعه 6 اسفند 1395

به دعوت سازمان بهزیستی کشور و با همکاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد دکتر کریستی لینچ بنیانگذار روش «اشتغال حمایت شده» در اروپا و آمریکا در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ دکتر لینچ که چند سال است، ریاست بخش اشتغال حمایت شده (Supported Employment) اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، پیش از تصدی این مسؤولیت با ارایه این پروژه نوآورانه به صندوق اجتماعی اروپا از حمایت­های مالی آن بهره­ مند شد و در مدت زمان کوتاهی پروژه وی سراسر اروپا را فراگرفت.

 

وی از سال 1976 کارش را با معلولان ذهنی آغاز کرد و پس از یک دوره فعالیت در سمت کاردرمانگر از سال 1988 به عنوان متخصص کاردرمانی معلولان ذهنی در منطقه دوبلین فعالیتش را توسعه داد و پس از ثبت انجمن اشتغال حمایت شده در ایرلند به عضویت هیأت مدیره انجمن جهانی اشتغال حمایت شده نایل آمد و در یک دوره 24 نفر از افراد دارای معلولیت ذهنی شدید را به مشاغلی عادی در مقابل دریافت حقوق مکفی هدایت کرد.

 

دکتر لینچ در سال 1995 جایزه بین­ المللی یکپارچه سازی جامعه و اشتغال را از بنیاد عقب ماندگان ذهنی جوزف پی­کندی جونیور دریافت کرد و امروز به عنوان  یکی از افراد کلیدی در بدنه خدمات اجتماعی حوزه معلولان ایفا نقش می­کند.

 

براساس برنامه­ ریزی انجام شده این شخصیت بین­ المللی به منظور آگاهی از پیشرفت­های اجرایی پروژهای اشتغال حمایت شده در ایران که از سال گذشته با حمایت­های سازمان بهزیستی کشور در سطح مراکز استان و سازمان­های مردم نهاد به مورد اجرا گذشته شده هفته اول اسفند به تهران سفر می­کند و ضمن ملاقات با مسؤولان سازمان بهزیستی کشور و برپایی یک کارگاه آموزشی کوتاه مدت از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به عنوان نخستین مرکزی که اشتغال حمایت شده را به صورت جدی و کامل اجرا کرده است، بازدید خواهد کرد.

عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است