تفاهم­نامه همکاری­های مشترک آسایشگاه خیریه کهریزک و مجتمع رعد امضا شد

تفاهم­نامه همکاری­های مشترک آسایشگاه خیریه کهریزک و مجتمع رعد امضا شد

18 مهر 1395

با حضور جمعی از مدیران و مسؤولان آسایشگاه خیریه کهریزک در مجتمع رعد علاوه بر بازدید از قسمت­ های مختلف این مؤسسه، تفاهم نامه مشترک همکاری­های حرفه ای و تخصصی بین این 2 سازمان مردم نهاد به امضا رسید.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در صدر هیأتی از مدیران روابط عمومی، امور مالی، توانبخشی و درمانی در مجتمع رعد حضور یافت و در جلسه مشترک مدیران  2 مؤسسه گفت: سالمندان، معلولان جسمی حرکتی و بیماران ms ،  3 گروه از مددجویانی هستند که طی 44 سال گذشته از آسایشگاه کهریزک خدمت دریافت کرده­اند.

 

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با اشاره به کمک­های مردم، افزود: برای ما این موضوع بسیار اهمیت دارد که در کهریزک ما امانتدار مردم هستیم و این حسن شهرت تا به آن حد است که اکثر هیأت­ های مذهبی در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی برای انجام مراسم خود وارد کهریزک می­شوند.

 

صوفی نژاد با اشاره به حلقه مفقوده در فرآیند اشتغال افراد دارای معلولیت، افزود: مؤسساتی مانند رعد و کهریزک با بهره­ گیری از آموزش­های علمی و مهارتی سعی در افزایش توانایی­های مدد جویان دارند این در حالی است که برای اشتغال پایدار، به سرمایه اولیه، تجهیزات و بازاریابی هم نیاز داریم و صرف راه اندازی کارگاه­های تولیدی خیاطی، قالی بافی و معرق در داخل مؤسسات کافی نیست.

 

وی افزود : یکی از عوامل مهم دیگر که در موضوع اشتغال اهمیت دارد، مسأله عدم همراهی خانواده افراد دارای معلولیت است که به استثنای چند مورد محدود ، اکثراً همراهی نمی­کنند یا توانایی همراهی ندارند.

 

صوفی نژاد در پایان افزود : عقید دارم با وجود تمام مشکلات اجرایی و قانونی که پیش­ پای مؤسسات خیریه در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت وجود دارد اما بیش از آنها راه حل وجود دارد و نباید مأیوس و نا امید شد زیرا ما عقید داریم "کهریزک محلی برای زندگی کردن است نه محلی برای زنده ماندن"

 

در ادامه این نشست مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد ضمن خیر مقدم خطاب به مسؤولان آسایشگاه خیریه کهریزک، افزود: همکاری با سایر مؤسسات خیریه موجب افزایش توانایی­ها وبهره برداری بهینه از منابع محدود خواهد بود و بدیهی است که در تنظیم تفاهم نامه هر یک از طرفین آورد­ه­ایی را تعیین می­کنند که آورده خیریه رعد برای انجام همکاری مشترک ارایه آموزش­های علمی و مهارتی به افراد دارای معلولیت برای رسیدن به اشتغال پایدار است.

 

وی افزود: با آغاز همکاری مدیرعامل جدید مجتمع رعد از اواخر سال گذشته روش پشتیبانی استخدام با جدیت تمام در مؤسسه پی­گیری می­شود و با این روش جدید امیدواریم کمک مؤثری به جامعه هدف ارایه دهیم .

 

سپس دکتر حسین علاقه­ بند رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی رعد با اشاره به جذب 16 نفر دانشجوی توان­یاب برای تحصیل در رشته حسابداری در آغاز تأسیس این مرکز، افزود: سال 90 مرکز علمی کاربردی رعد کارش را با  این 16 نفر دانشجوی توان­یاب رشته حسابداری آغاز کرد و امروز بیش از 400 نفر دانشجو جذب کرده که حدود 35 تا 40 درصد آن را توان­یابان به خود اختصاص داده­ اند و با تحصیل در رشته مناسب با توان خود بدون پرداخت هزینه در این  مرکز تحصیل می­کنند.

 

همچنین منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد در تشریح روش پشتیبانی استخدام، افزود: از سال 1959 میلادی این روش در آمریکا اجرا شد و سپس در اروپا با موفقیت­های چشمگیر پی­گیری شد و بسیار جای خوشحالی دارد که برای اولین بار این روش در منطقه خاور میانه در کشور ایران اجرا می­شود.

 

وی افزود : در این روش به جای آنکه آموزش­ها برای کسب فرصت شغلی انجام شود بر عکس به توان­یابان برای رسیدن شغلی مشخص متناسب با استعداد و نظر مربی کار، آموزش­های اختصاصی همان شغل را می­بیند و به جای تمرکز روی گروه، خدمات به یک فرد از طریق مربی شغل ارایه می­شود.

 

پناهی با اشاره به اینکه در اثر به کارگیری این روش از خرداد جاری تا امرزو 38 نفر به اشتغال پایدار رسیده  و 6 نفر نیز به خود اشتغالی دست یافته­ اند، افزود: با همکاری دستگاه­های دولتی و همکار سایر مؤسسات خیریه اجرا این روش می­تواند کمک مؤثری به جامعه توان­یابان کشور باشد.

 

در ادامه این مراسم گروه از کلاس­ها و کارگاه­های نقاشی، معرق، سفال، سایت کامپیوتر و نیز کلینیک توانبخشی رعد بازدید کرد و در هر قسمت مربیان و مسؤولان به سؤالات مطرح شده پاسخ دادند.

 

در پایان این دیدار تفاهم نامه­ای در 6 ماده با تأکید بر استفاده از ظرفیت­های آموزشی مجتمع رعد و نیز خدمات حمایت آسایشگاه خیریه کهریزک به امضا محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه کهریزک و منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد رسید و دو طرف مقرر کردند کار گروهی مرکب از مسؤولان اجرایی 2 مؤسسه برای اجرا موفق این تفاهم نامه تشکیل شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است