راهیابی آثار هنرجویان توان­یاب ایرانی به نمایشگاه پاراآرت 2016

راهیابی آثار هنرجویان توان­یاب ایرانی به نمایشگاه پاراآرت 2016

23 مرداد 1395

آثار نقاشی 5 نفر از هنرمندان توان­یاب ایران در نمایشگاه سومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی و خوشنویسی " پاراآرت ژاپن " به نمایش درآمد.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ سمیرا نیک آور، زینب صادق کاجی و گیلدا هاشم­زاده از کرج، محمد بررنگی از رشت و زهرا قادری از اقلید فارس هنرمندانی هستند که آثار آنها پس از دو مرحله داوری در ایران و ژاپن برای نمایش در مرحله پایانی نمایشگاه پاراآرت 2016 انتخاب شد و اصل آثار منتخب توسط مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برای نمایش به توکیو ارسال شد تا با  به نمایش گذاشته شدن این آثار گوشه­ ای از توانایی­های هنرمندان توان­یاب ایرانی ثابت شود.

 

در سومین نمایشگاه آثار 135 نفر از توان یابان 20 کشور جهان از جمله ايران، فرانسه، آلمان، بلاروس، چين، كره، سوئیس، قزاقستان، آمريكا، تايلند، انگلستان، هلند، فيليپين، مالزي، سنگاپور، ژاپن، ايتاليا، كانادا و استراليا به نمایش درآمده است.

 

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به عنوان نماینده برگزارکننده این مسابقه در ایران پس از جمع آوری آثار هنرمندان توان­یاب از سراسر کشور و داوری اولیه توسط 4 نفر از اساتید رشته نقاشی و هنر ( صدیقه اکبری، حمیرا صفاتی، عسل سرمدی و سعید خاکسار ) در مجموع تصویر 32 اثر را برای داوری به دبیرخانه مسابقه پاراآرت در توکیو ارسال کرد و در نهایت 5 اثر برگزیده در تیرماه به ژاپن ارسال و در نمایشگاه نهایی پاراآرت نمایش گذاشته شد.

 


مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت ژاپن در سال 2016 با شعار هنر فراسوي محدودیت­ها و معلوليت­ها ویژه هنرمندان دارای معلولیت در ژاپن برگزار شد و در این دوره آثار منتخب بدون انتخاب آثار برتر در نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت و این رقابت فرهنگی از سطح قاره آسیا به یک رقابت بین­المللی تبدیل شده است.

 

سومین دوره مسابقه بین المللی نقاشی و خوشنویسی " پاراآرت ژاپن " با هدف تقويت خود باوري و اعتماد به نفس افراد داراي معلوليت، بالا بردن آگاهي و درك عمومي از مسائل معلولان و ترويج مبادلات هنری معلولان در عرصه بين المللي در شهر توكيو برگزار می شود.

 

شایان ذکر است، مجتمع رعد از سال 2013 به عنوان نماینده مسابقات پاراآرت آسیایی برگزیده و تاکنون 2 دوره با دبیرخانه اجرایی پاراآرت همکاری کرده با جمع آوری داوری و ارسال آثار منتخب به نمایشگاه زمینه حضور هنرمندان توان­یاب ایرانی را در عرصه­ های هنری و معرفی توانمندی­های افراد دارای معلولیت کشورمان را فراهم کرده است.

 

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است