نشست مشترک اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان برگزار شد

نشست مشترک اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان برگزار شد

17 آذر 1395

با حضورسفرای 20کشور و نمایندگان یونیسف، اکو، یونسکو و سازمان ملل؛

 نشست مشترک سفرای 20کشور و نمایندگان یونیسف، یونسکو، اکو و سازمان ملل به منظور اشاعه فرهنگ صحیح نگرش به معلولان در سراسر دنیا شامگاه دوشنبه در باشگاه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

سفرای کشورهایی اعم از استرالیا، ژاپن، کره جنوبی، صربستان، نروژ، لیبی و نماینده اکو، نماینده یونیسف، یونسکو و سازمان ملل دراین نشست حضور داشتند.


همچنین رئیس سازمان بهزیستی کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس در این نشست حضور دارند و قرار است در آن به تبادلات فرهنگی بین این کشورها و در زمینه معلولان پرداخته شود.


محمدرضا هادی پورمدیرعامل کانون توانا، کانون برگزار کننده این نشست در این باره گفت: به معلول در تمام دنیا به عنوان یک شهروند درجه 2 نگاه می شود و حتی در قلب اروپا برای آنها اعانه جمع می شود.
وی افزود: ما از ابتدای آغاز به کار کانون توانا از جمع آوری کمک بلاعوض برای معلولان مخالفت کردیم چرا که این کمک ها کرامت انسانی آنها را خدشه دار می کند.
هادی پورگفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ عدم دریافت کمک بلاعوض را برای معلولان در دنیا گسترش دهیم چرا که معلولان شهروندان عادی جامعه هستند و اگرحقوق شهروندی آنها رعایت شود دیگر نیازمند ترحم نخواهند بود.


وی افزود: براین باوریم که معلولیت یک محدودیت جسمی است و ناتوانی نیست چرا که انسان از پی محدودیت ها سازنده شده است. می خواهیم تجربیات خود را با کشورهای دیگر به اشتراک گذاشته و از پیشرفت کشورهای دیگر الگو برداری کنیم.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است