تیم جودوی بانوان نابینا راه‌اندازی می‌شود

تیم جودوی بانوان نابینا راه‌اندازی می‌شود

29 دی 1395

نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان از تشکیل و فعالیت تیم جودوی بانوان و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نابینایان در چهار رشته به مناسبت دهه فجر خبر داد.

 

علی اصغر هادی‌زاده، نایب رییس نابینایان و کم‌بینایان : اردوی تیم ملی جودوی بانوان نابینا از 28 دی در مجموعه ورزشی تهران آغاز شده و تا 9 بهمن ادامه خواهد داشت. در پایان این اردو از بین 9 نفر حاضر در این اردو، 4 نفر در اوزان 100، 90، 73 و 100+ کیلوگرم برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی که از 28 اردیبهشت به مدت یک هفته در آذربایجان برگزار خواهد شد، انتخاب می‌شوند.

 

وی گفت: البته نظر ما در بخش جودوی زنان اعزام هر 4 وزن به بازی‌های کشورهای اسلامی است، اما به هر صورت این بستگی به صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک دارد که هر 4 وزن را اعزام کند یا خیر.

 

هادی‌زاده اضافه کرد: چون برای اولین‌بار در بازی‌های کشورهای اسلامی در رشته‌های جودو و دوومیدانی شرکت خواهیم کرد، تمام تلاش ما بر این است که با برپایی اردوهای پی در پی تا زمان اعزام تیم به این مسابقات، بتوانیم نفرات قوی را شناسایی کنیم تا حضور قوی و پرباری داشته باشیم.

 

نایب رییس نابینایان و کم‌بینایان هم‌چنین پیرامون وضعیت دوومیدانی برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار کرد: در رشته دوومیدانی نیز در حال حاضر 14 نفر را برای شرکت در این بازی‌ها مشخص کردیم که در اردوهای غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند. سعی کردیم در این رشته نیز در برخی از مواد خاص که امکان مدال‌آوری در آن‌ها زیاد است، در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنیم تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

وی افزود: در دوومیدانی نیز نظر ما اعزام 14 ورزشکار به بازی‌های کشورهای اسلامی است، اما برای اعزام تابع نظر کمیته ملی پارالمپیک هستیم که با نظر ما موافقت کنند یا خیر؟

 

هادی‌زاده هم‌چنین پیرامون برگزاری مسابقات دهه فجر اظهار کرد: مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌های فوتبال ۵ نفره، پرس‌سینه، دوی صحرانوردی و شنا را به مناسبت دهه فجر از ۲۵ بهمن ماه آغاز خواهیم کرد.



منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است