برگزاری نخستین کارگاه تخصصی حقوق افراد دارای معلولیت

21 اسفند 1389

 


نخستین کارگاه تخصصی آموزش و ترویج حقوق افراد دارای معلولیت با همکاری دو سازمان مردم نهاد فعال در حوزه معلولین برگزار شد.


 


مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و انجمن باور که از تشکل‌های فعال در حوزه آموزش و توانمندسازی توانیابان هستند در یک اقدام مشترک به منظور آشنایی هر چه بیشتر افراد دارای معلولیت با حقوق قانونیشان ، اقدام به برگزاری این کارگاه یکروزه کردند.


 


 


در این کارگاه که با حضور بیش از 40 تن از افراد دارای معلولیتهای جسمی و حرکتی، در سالن کنفرانس مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد ، مفاد مصوب کنوانسیون جهانی حقوق افراد دارای معلولیت ، توسط آقایان صابری و معینی ، دو تن از فعالان حوزه حقوق معلولین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


 


 


همچنین برگزاری جلسه پرسش و پاسخ در زمینه موانع اجرای قوانین یاد شده و به ويژه تبادل نظر در زمینه ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع مشکلات موجود ، از دیگر بخش های این کارگاه بود.











 


لازم به ذکر است که کنوانسیون جهانی حقوق معلولین شامل مجموعه قوانینی است که در سال 2007 و در جهت بهبود و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت ، مورد تصویب سازمان ملل متحد قرار گرفت، و ایران نیز از سال 1387 با تصویب این مجموعه قوانین در مجلس، به طور رسمی به کشورهای حامی حقوق معلولین پیوست.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است