فاطمه معتمدآریا در رعد

12 تیر 1390

« رعد را از بدو تأسیس می‌شناسم »


 


گروهی از نیکوکاران، مسوولان دستگاه‌های دولتی و هنرمندان ضمن ملاقات با مدیرعامل از مجتمع رعد بازدید و با کارآموزان گفت و‌گو کردند.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ دکتر بابک یکتاپرست مدیرعامل مجتمع رعد در ابتدای این مراسم با اشاره به سابقه 27 ساله این مجتمع در خدمت رسانی به توان یابان جسمی حرکتی افزود: در حال آموزش‌های رعد در زمینه‌های مهارتی، حرفه‌ای و هنری به کارآموزان ارایه می‌شود و مرکز آموزش عالی رعد که از ابتدای سال شروع به فعالیت کرده در رشته کاردانی حسابداری پذیرش دانشجو داشته و به زودی در رشته‌های گرافیک و کامپیوتر هم دانشجو می‌پذیرد.


 


 


 


مدیرعامل رعد ضمن تاکید بر فرهنگ سازی به منظور حل مشکلات معلولان افزود: مجتمع رعد با همکاری دیگر تشکل‌های مردم نهاد در بخش حمایت از گروه‌های آسیب پذیر و معلولان برنامه‌های فرهنگی متنوعی نظیر همایش فرهنگی ورزشی راهپیمایی معلولان را برگزار کرده و در زمینه ساخت سریال تلویزیونی با موضوع معلولان مطالعات انجام داده است اما مسئله اصلی آن است که رسانه ملی با برخی از فیلم‌ها معلولیت و ویلچر نشینی را کیفر انسان های خطاکار معرفی می‌کند که این نگاه هرگز صحیح نیست.


 


 


یکتاپرست اصلی ترین مشکلات معلولان را فراهم آوردن امکان ارتباط با جامعه ذکر کرد و افزود: مجتمع رعد با برگزاری کلاس‌های روانشناسی و مشاوره در صدد حل مشکل برآمده است اما جامعه هم به ندیدن این گروه از شهروندان عادت کرده مثلا راننده تاکسی به خاطر دردسرهای که حمل و نقل یک معلول دارد به او توجهی نمی‌کند و خیلی راحت از کنارش رد می‌شود. البته از دیگر مشکلات بزرگ معلولان اشتغال این گروه از شهروندان است که ما با برگزاری نمایشگاه و راه انداری واحد اشتغال برنامه ریزی‌های گوناگونی در این زمینه انجام داده‌ایم .


 


در ادامه این نشست فاطمه معتمدآریا هنرمندی که از اغلب موسسات خیریه حمایت می‌کند ضمن اظهار خرسندی از حضور در مجتمع رعد افزود: رعد را از بدو تأسیس‌اش می شناسیم و در بازارهای خیریه اولیه این مجتمع شرکت کرده‌ام و خوشحالم که هر کجا کاری از دستم برمی آید آن کار را انجام دهم.


 


وی با اشاره به مشکلات فراوان معلولان گفت: اصلی ترین مشکل آن است که جامعه آموزشی ندیده است باید جامعه برای پذیرش افرادی که مشکلات جسمانی دارند اما از سلامت فکر و روانی برخودار هستند، آموزش ببینند و تربیت شوند به نظر من اصلی ترین وظیفه موسسات خیریه آموزش دادن به مرم است که چگونه با یک فرد دارای معلولیت درست رفتار کنند در این مسیر همراهی رسانه و تلویزیونی هم می تواند موثر باشد.


 


 


 


معتمد آریا افزود: یکی از راه‌های جلب توجه استفاده از ظرفیت رسانه‌ای سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسرانی است اگر توجه کرده باشیم این سازمان‌ها در مناسبت‌های گوناگون با نصب پرچم، لیبل و پیام اطلاع رسانی می‌کنند چه اشکال دارد برای معلولان در مناسبت‌های خاص پیام رسانی داشته باشند.


 


دکتر محسن منشدی مسوول روابط عمومی و امور بین الملل سازمان انتقال خون از دیگران این نشست بود که با بیان این نکته که استفاده از ظرفیت جشنواره‌ها می‌تواند در فرهنگ سازی بسیار موثر باشد و این موضوع در مراکز استان بیشتر جلب توجه می‌کند، افزود: سلامت اجتماعی یکی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما در این وزارتخانه خانم دکتر رخشان را داریم که خودش از ویلچر استفاده می‌کند و مسوول ملی آموزش بهداشت است و از چهره‌های علمی بسیار پرتوان و فعال محسوب می‌شود ایشان می‌کنند در امر آموزش سلامت اجتماعی بسیار مدد رسان باشند.


 


محمدباقر اسلامیه از نیکوکاران قدیمی هم با اشاره به نقش ورزشکاران و هنرمندان در معرفی رفتارهای صحیح اجتماعی، تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که معلولان روی صحنه گام بگذارند و خودشان را باور کنند و در این مسیر با استفاده از قالب‌های هنری پیام خود را بر مردم منتقل کنیم.


 


وی افزود: اگر ما آگاهی مردم را سرلوحه کارمان قراردهیم و این وظیفه را با صداقت همراه سازیم آنگاه مشاهده خواهید کرد مردم ایثارگرانه مشارکت می کنند.


 


در ادامه حضار از کلاس های موسیقی، نقاشی، کامپیوتر، خیاطی، معرق، بازدید کردند و از نزدیک با مراحل درمان و توان بخشی کارآموزان آشنا شدند. بازدید از مرکز آموزش عالی رعد و دیدار با دانشجویان بخش دیگری از این مراسم بود.


 


 


 


در حاشیه این دیدار مریم رضایی یکی از کارآموزان رعد سبد گلی را که خودش تولید کرده بود به فاطمه معتمدآریا اهدا کرد و فضایی سرشار از عواطف را پدید آورد.


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است