هنرنمایی علی قمصری حاضران را به تحسین واداشت.

22 تیر 1390

نخستین شب اجرای کنسرت موسیقی همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری و همراهی مصباح قمصری و هاله سیفی زاده، شب گذشته در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد، اولین شب از اجرای کنسرت خیریه گروه موسیقی همنوازان حصار در میان ابزار احساسات جمعی از هنرمندان، مقامات  فرهنگی، توان‌یابان عضو رعد و مردم هنر دوست برگزار شد و علی قمصری سرپرست گروه، قطعاتی از آلبوم تنیده در خطوط موازی را در این کنسرت اجرا کرد.


 


 


بر اساس این گزارش، تنیده در خطوط موازی نام آلبوم موسیقی بی‌کلام از علی قمصری است که توسط موسسه فرهنگی هنری «نقطه تعریف» در اواخر سال 1388 به علاقه‌مندان عرصه موسیقی تقدیم شده است.


 


در این آلبوم قطعاتی با نام‌های نیم عریان، خیزخار، دور سو، رقص چمباتمه، درآمد کرشمه، فراق، آسوده و روشن و ناخوانا اجرا شده است.


 


 


شایان ذکر است علی قمصری از جمله موسیقیدانان جوان کشور است که سال 1362 به دنیا آمده و کار هنری‌اش را با تحصیل در هنرستان موسیقی آغاز کرده است با این وجود در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفته و در دانشگاه هم رشته موسیقی را دنبال کرده است.


 


وی در سن 18 سالگی گروه موسیقی سرمد را تشکیل داد و در سال 1380 اعضای دیگر این گروه به 50 نفر می‌رسید و از همان زمان کار آهنگ‌سازی، تدریس و هدایت گروه را هم آغاز کرد.


 


 


 


قمصری در مصاحبه‌ای گفته است «علاقه‌ ندارد خودش را با هم سالانش مقایسه کند و آثارش ارتباط معنی‌داری با رویدادهای زندگیش دارد. وی عقیده دارد کسانی که فکر می‌کنند موسیقی سنتی به بن بست رسیده این بن بست را خودشان می‌سازند».


 


وی به خاطر سبک خاصی که در نواختن ساز دارد به انتشار آلبوم روی می‌آورد و با آلبوم ( نقش خیال) به خوانندگی همایون شجریان نامش را به عنوان یک آهنگساز جوان و خوش آتیه بر سر زبان‌‌ها می‌اندازد.


 























 



 



 



 



 



 



 


کارنامه هنری این هنرمند پرآوازه عبارت است از:


 


-         آلبوم نقش خیال در دستگاه نوا، عرضه شده در سال 1384


-         آلبوم سرو روان در دستگاه همایون، عرضه شده در سال 1388


-         آلبوم شور پریشانی، عرضه شده در سال 1388


-         آلبوم تنیده در خطوط موازی، عرضه شده در اسنفد 1388


 


از این هنرمندان جوان آلبوم‌های آب، نان، آواز و هنگام جادویی در آینده به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است