کنسرت بزرگ گروه هوران درتالاراندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

27 آبان 1390

به گزارش آنا : کنسرت گروه موسیقی"هوران" به سرپرستی بهروز قهاری ، با حضور کورش تهامی، لاله اسکندری، بهمن رجبی و دکتر امیر صادقی و خوانندگی امین هدایتی، ساعت 21 روز 25 آبان و 2 سانس 18 و 21 روز 26 آبان درتالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود .


 


به گزارش آنا، حضور 3 بازیگر مطرح سینما ، تئاترو تلویزیون دراین کنسرت را می توان نقطه عطف این برنامه تلقی کرد .


 


کورش تهامی به عنوان نوازنده دف و لاله اسکندری، که پیش از این هم درعرصه های عکاسی و کاشی روی دیوار نیز ظاهر شده است، به عنوان کارگردان هنری این برنامه در این کنسرت حضور خواهند داشت .



تک نوازی تنبک بهمن رجبی و شاهنامه خوانی دکتر امیر صادقی از جمله برنامه های این کنسرت است و بهروز قهاری بادف، فرهنگ مشتاق با کمانچه ، آرام مرتضوی با ساز الکترونیک ، پیام رونق با ساز استرالیایی "دی جی ری دو "، مجید برومند با گیتار باس ، محسن رحمانی با ویلن سل و محمد بداغی، که آهنگساز ملودیک گروه هم هست ، با ساز تارازدیگر نوازندگان این گروه هستند. سعید سلطانی هم تهیه کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.



قابل توجه است ، برنامه این گروه تلفیقی از موسیقی ملودیک با موسیقی کوبه ای ایرانی و آفریقایی است . گروه موسیقی هوران ازسال 81 و با نام گروه دف نوازان "حراره"به سرپرستی "بهروز قهاری" آغازبه کـــارکرد و به اجـــــرای دف نـــوازی صرف می پرداخت که از اجرای این گروه در سال 82 می توان به اجرای این گروه با گـــروه"تنبورنوازان سیمــرغ "درکـاخ نیـاوران اشاره کرد . از سال83 تغییراتی در نحوه اجرای گروه و ساخت قطعات کوبه ای توسط "بـهـروز قهاری" پدید آمد و به همین خاطر ، سرپرست گروه حــــراره تصمیم به گستــرش گروه و جمع آوری ســازهای مـخــتـلف کوبـه ای گـرفـت که با ذهنـیـات مــتداول گروه های کوبه ای دیگر کاملا متفاوت بود.



این گروه پس از برگزاری کنسرت هـایی موفـــق درســال هــای 1385 و 1386 ، به عنوان یکی از پیشــروتـــرین گــروهای موسیــقی درجـهت ارائه تفکری نو ین درزمینه ســازهـای کوبـه ای مطرح شد .



ازمشخصه هـــای بـارزگـــروه "هوران "می تـوان به نحوه استفـاده از سـازها ی مـختلف کـــوبـــه ای وهمچنین تنوع درریتم ها وقطعات ، ایجاد فضـاهـای متـفاوت و به کارگیری مفاهیم مختلف درقطعـات اشاره کرد . از جمله کارهای دیگر این گروه ، که دراین کنسرت نیز اجرا خواهند شد ، می توان به اجرای قطـعـاتی چـون "سوگ سیاوش" ازشاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی ،که مفهـومی حمــاسی وتراژیک را با زبان موسیـقی وپـوست وچوب وبا کلام دکتر امیر صادقی به گوش مخاطبان خود می رساند ، قطعه سمــاع آسمــان ، که آفــرینش جهان ، و قطعه سرود صلح ، که پیام صلح و دوستی را درسراسرجـهان ندا می دهد ، اشاره کرد .


 


اجرای کنسرت موسیقی گروه هوران به نفع موسسه خیریه رعد چهارشنبه شب در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.












































 



 



 



 



 



 



 



 



 



منبع عکس : خبرگزاری مهر


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است