برگزاری همایش فرهنگی ورزشی روز معلولان در مجتمع رعد

3 آذر 1390

همایش یک روزه فرهنگی ورزشی روز جهانی معلولان با حضور جمع کثیری از توان‌یابان، خانواده‌ها، شهروندان نیکوکار، مسؤولان شهرداری منطقه 2 شهر تهران امروز پنجشنبه سوم آذر در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد، در بخش مسابقات ورزشی این همایش افراد دارای معلولیت در رشته‌های بوچیا، پرتاب دارت، تیراندازی با کمان و مینی‌گلف به رقابت پرداختند و نفرات برتر با اهدا جوایزی مورد تشویق قرار گرفتند.


 


از جمله فعالیت‌های جانبی این همایش نمایشگاه عرضه توانمند‌ی افراد دارای معلولیت بود که توسط تشکل‌های حمایتی برپا شد. انجمن ضایعات نخاعی استان تهران، مرکز حمایتی ضایعات نخاعی ایران، انجمن دیستروفی عضلانی، انجمن خورشید، انجمن سپاس، انجمن نابینایان، انجمن پیام امید، مرکز رعد طالقان، مرکز رعد کرج، مرکز رعد شرق تهران و مرکز رعد فاطمیه قم با برپایی غرفه اطلاعاتی از فعالیت‌های خود در اختیار بازدید کنندگان قرار دادند.


 

















 


مراسم همایش روز جهانی معلولان با حضور شرکت کنندگان در سالن اجتماعات پی‌گیری شد و پس از تلاوت کلام‌ا... مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ابتدا صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع رعد در سخنانی علاوه بر تبریک  فرا رسیدن روز جهانی معلولان یادآور شد مجتمع رعد 3 دهه فعالیت خود همواره موضوع توانمندسازی معلولان  را  مد‌نظر داشته است و از این رو پیگیرانه تأسیس نخستین دانشگاه تجهیز و مناسب‌سازی شده معلولان را دنبال کرده است و که در نهایت این دانشگاه از ابتدای سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده .


 


مدیرعامل مجتمع رعد ضمن تشکر از همراهی تشکل‌های همسو و حمایت‌گر و همچنین مسؤولان و مدیران شهری، خواستار حمایت بیشتر شهرداری از افراد دارای معلولیت شد.


 


در ادامه این مراسم مهندس علی شمس‌ رئیس دبیرخانه شورای سیاستگزاری جامعه ایمن شهر تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع توان‌یابان تأکید کرد علت اصلی معلولیت‌ها بعد از تولد را حوادث و سوانح تشکیل می‌دهد و شورا در نظر دارد با بهره‌گیری از نظام ثبت حوادث و سوانح که در حال شکل‌گیری است. نسبت به پیشگیری از معلولیت به صورت مؤثر عمل کند.


 

















 


گزارش عملکرد مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ناظر بر فعالیت‌های آذر 89 تا آذر 90 این مجتمع بود که طی این گزارش به آغاز ترم دوم فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و جذب بیش از 250 نفر دانشجو اشاره کرد.


 

















 


در قسمتی دیگر از این مراسم سید حسن زاهدی مسؤول تربیت بدنی منطقه 2 شهرداری تهران که زمینه برگزاری مسابقات ورزشی همایش روز جهانی معلولان را فراهم کرده بود، اظهار کرد: در آینده نزدیک امکانات ورزشی مناسبی را برای استفاده افراد دارای معلولیت در سطح منطقه اختصاص می‌دهیم.


 


مسؤول تربیت‌بدنی شهر داری منطقه 2 شهر تهران از مشاهده انگیزه بالای توان‌یابان انجام فعالیت‌های ورزشی اظهار خرسندی کرد و افزود: حضور قهرمانان توان‌یاب و ورزشکار در سطح ملی، جهانی و المپیک، مایه مباهات تربیت بدنی شهرداری است.


 


در این همایش با اهداء جوایز از ورزشکاران توان یاب که عنوان‌های ملی آسیایی و جهانی کسب کرده‌اند با اهدا جوایز قدردانی شد.


 


در انتها شهرام مبصر مسئول واحد فرهنگی مجتمع آموزش نیکوکاری رعد و دبیر همایش افزود: پیرامون دستوری که شهردار منطقه 2 تهران جهت مناسب سازی منطقه برای استفاده افراد دارای معلولیت صادر کرده اند، بنده با همکاری یک گروه 26 نفره داوطلب از جمله افراد دارای معلولیت و دیگر شهروندان منطقه 2 ، عکس برداری از نقاط نامناسب منطقه را شروع کردیم و در حال حاضر 3000 قطعه عکس را در اختیار شهرداری منطقه 2 و دبیرخانه شورای سیاست گزاری جامعه ایمن شهر تهران قرار داده ایم، تا انشاالله با همکاری شهرداری منطقه 2 تهران هر چه سریعتر این نقاط برای استفاده آسان افراد دارای معلولیت مناسب سازی شوند.


 

















 


جهت دیدن بقیه عکس ها اینجـا کلیک کنید.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است