با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور مرکز علمی کاربردی رعد افتتاح شد.

13 بهمن 1390

در آستانه میلاد با سعادت پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و ایام با شکوه دهه فجر انقلاب اسلامی نخستین مرکز دانشگاهی تجهیز و مناسب سازی شده توان­یابان(معلولان جسمی - حرکتی) با عنوان مرکز علمی کاربردی رعد افتتاح شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در این مراسم که دکتر هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه جمعی از معلولان، مدیران و مسؤولان سازمان بهزیستی کشور و بهزیستی استان تهران در آن حضور داشتند.


 


 


در ابتدای این مراسم دکتر حسین علاقه بند رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی رعد با یادآوری ضرورت توجه به توانمندسازی افراد دارای معلولیت و فراهم آوردن زمینه های رشد علمی این گروه از افراد دارای معلولیت تأکید کرد:


 


در طول تاریخ نخبگان و مشاهیر برجسته ای از میان افراد معلول آثار فاخر و ارزنده ای به جامه بشری عرضه کرده اند.


این نکته مؤید وجود توانای های خاص در جمع این گروه از افراد جامعه است. وی با بیان تاریخچه مختصر از نحوه شکل گیری و تأسیس مرکز علمی کاربردی رعد اظهار داشت: این مرکز در حال حاضر با برگزاری 4 دوره آموزشی تعداد 250 نفر دانشجو جذب کرده است و در نظر دارد در آینده نزدیک با مساعدت مسوولان امر مجوز برگزاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را اخذ نماید.


 


رئیس مرکز علمی کاربردی رعد با دعوت از نهادهای مسوول و افراد خیر و نیکوکار اشاره کرد: مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به منظور فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل توان‌یابان با انجام بازدیدهای کارشناسی توسط واحد مددکاری تعداد محدودی از دانشجویان نیازمند را تحت پوشش حمایت‌های آموزشی قرار داده است.که چنانچه امکانات دستگاه‌های اجرای و نیکوکار به حمایت‌های آموزشی جوانان مستعد  و توان‌یاب اختصاص می‌یابد یقیناً آثار ارزنده ای در شکل گیری حضور اجتماعی و استقلال فردی عزیزان توان‌یاب مشاهده خواهد شد.


 


در ادامه دکتر مریم رسولیان عضو هیأت مدیره مجتمع رعد در سخنان کوتاهی ضمن معرفی این مجتمع به تاریخچه فعالیت­های آن اشاره کرد و افزود: از سال­ها پیش هیأت مدیره رعد در این اندیشه بود تا چرخه آموزشی توان­یابان را بعد از برگزاری دوره­های فنی­حرفه ای طی 25 سال گذشته با فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی تکمیل کند.


 

















 


وی افزود: ویژگی مجوز مرکز علمی کاربردی رعد آنست که این مجوز ادغام شده است، یعنی دانشجویان توان­یاب و هم دانشجویان سالم می­توانند در این مرکز ثبت نام کنند. این مرکز دانشگاهی است که برای معلولان مناسب­سازی شده و آنها در آن مرکز حضور دارند، اما افراد سالم هم می­توانند از این امکانات استفاده کنند. این وضعیت علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس نزد توان­یابان، فضایی را ایجاد می­کند که زمینه رشد استعدادهایشان فراهم شود.


 


در قسمتی از این مراسم دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور به اتفاق جمعی از معاونان و مدیران آن سازمان در جمع شرکت کنندگان مراسم افتتاحیه حضور پیدا کرد و طی سخنانی یادآور شد در الگوی توسعه منابع انسانی است برای تحقق چنین هدفی، فراهم کردن ابزارها و امکانات مالی و فیزیکی ضرورت دارد که تأسیس مراکز علمی کاربردی یکی از مهم­ترین ابزارهای توسعه منابع انسانی است.


 


وی افزود: شاید راه نجات از این شرایط بغرنج تربیت دانشجو و فرهیخته صرفاً در عرصه علم محض، ایجاد همین مراکز و دانشگاه­های علمی کاربردی باشد. ما به خبرگان و فرهیختگان عرصه و صف نیاز داریم به عالمانی که بتوانند وارد عرصه عملیات شوند به عالمان ابزار بدست و حاضر در صحنه نیاز داریم. مراکز علمی کاربردی تا حدود زیادی مشکل را حل کرده و در آینده به طور کامل برطرف خواهد کرد.


 

















 


رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر توانمندسازی جامعه هدف در جنبه­های گوناگون، یادآوری کرد: هدف از توانمندسازی، تقویت باور و فعل خواستن در وجود مددجویان است. چند روز پیش جشن توانمندسازی برای مددجویان برگزار شد گه در این مراسم 13 هزار مسکن مددجویی مناسب­سازی شده به واجدان شرایط واگذار شد.


 


دکتر فضل­الله طالبی مدیر برنامه­ریزی درسی و تأمین منابع آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی که در جمع مهمانان مراسم افتتاحیه مرکز علمی کاربردی رعد حاضر بود در سخنانی اظهار داشت: سال­هاست در استان تهران مجوزی برای احداث مرکز علمی کاربردی صادر نمی شود ولی به دلیل نیاز، ضرورت و توجه ویژه­ای که باید به قشر توان­یاب داشت، مجوز مرکز علمی کاربردی رعد از سوی دانشگاه صادر شد. وی افزود: ما باید تلاش کنیم تا توانیابان که مشکلات بخصوصی دارند بتوانند از مواهب تحصیل در مقاطع عالی بهرمند شوند. وی با تأکید بر اجرای دوره­ها آموزش با رعایت استانداردهای علمی و کیفیت مطلوب، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با وجود تمام محدودیت­های قانونی که وجود دارد از گسترش و توسعه مراکز علمی کاربردی توان­یابان حمایت می­کند.


 


گروه سرود و گروه صداسازی هنرجویان رعد در فواصل برنامه قطعاتی از سرودهای خود را اجرا کردند که مورد تشویق پرشور حضار قرار گرفت و در بخشی از این مراسم از خدمات مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان بهزیستی کشور با اهدا لوح سپاس قدردانی شد.


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است