احقاق حقوق افراد دارای معلولیت نیازمند عزم ملی است.

16 اردیبهشت 1391

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان اولین دستورالعمل ملی حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 1383 در مجلس شورای اسلامی به تصویب اکثریت نمایندگان رسید.


 


 


به نقل از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 16 اردیبهشت سالروز تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به استحضار می‌رساند:


 


قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به عنوان اولین دستورالعمل ملی حمایت از افراد دارای معلولیت در سال 1383 در مجلس شورای اسلامی به تصویب اکثریت نمایندگان رسید.


 


در این امر اگرچه بهبود کیفیت زندگی افراد معلول در گرو تلاش‌های دولتمردان است اما نباید از عزم ملی و اقدامات هماهنگ دولت و مجلس شورای اسلامی و مشارکت فعالانه سازمان‌های مردم نهاد این حوزه غافل شد.


 


درحال حاضر با گذشت 8 سال از تصویب این قانون 16 ماده‌ای همچنان این قشر از جامعه در آرزوی اجرای کامل تمامی مفاد آن هستند.


 


لازم به ذکر است در سال 1386 پس از گسترش فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد حوزه معلولان 23 انجمن فعال معلولان با تشکیل کمیته پیگیری اجرایی شدن قانون جامع در این راه همت نهادند و مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد نیز به عنوان اولین دبیرخانه این کمیته برگزیده شد و در این راستا همکاری خود را با کمیته پیگیری اجرایی شدن قانون جامع به مدت 2 سال آغاز نمود و تاکنون به عنوان عضوی فعال در کمیته و نشست‌های آن مشارکت داشته است و پذیرای حضور ریاست محترم فراکسیون ‌حقوق معلولان سرکار خانم آلیا در مجمتع رعد بوده است.


 


مجتمع رعد علاوه بر آموزش، توان بخشی جوانان دارای کم توان جسمی در کلاس‌ها و کارگاه‌های حرفه آموزی، اولین دانشگاه مناسب سازی شده کشور را در سال 1390 تاسیس نموده است.


 


اینکه در آستانه هشتمین سال تصویب این قانون ضمن ابراز خرسندی از اتمام بازنگری قانون جامع در مراجع ذیصلاح امید است با استقبال دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس گام‌های اساسی در احقاق حقوق عزیزان دارای معلولیت برداشته شود.


 


 


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است