گرامیداشت روز معلولان در برج میلاد تهران به همت توایابان و اعضای مجتمع نیکوکاری رعد + گزارش تصویری

12 آذر 1391


همزمان روز جهانی معلولان توانیابان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در گنبد آسمان برج میلاد این روز را گرامی داشتند.


 



مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد امسال با قرائت پیام دبیرکل سازمان ملل و با حضور مسئولان سازمانهای دولتی و انجمن های معلولان، مدیران مجتمع رعد مرکز و سایر شهرهای کشور، توانیابان و رسانه داخلی در برج میلاد تهران برگزار شد. قبل از شروع مراسم دو نفر از افراد دارای معلولیت جسمی با استفاده از دست 1866 تا پله را تا محل مراسم در گنبد آسمان بالا رفتند.


 


 


 



 


ماهانا جامی از کارآموختگان مجتمع آموزشی نیکوکاری توانیابان مشهد توانست 1866 پله را در یک ساعت و 49 دقیقه و 15ثانیه، بالا برود. این معلول مشهدی همراه با مرتضی عبدی جوان معلول افغانی بالا رفتن از پله های برج میلاد را با استقبال مهدی مهدوی کیا آغاز کرد و در ارتفاع 302 متری گنبد آسمان برج میلاد به پایان برساند. وی توانست رکورد ملی پله نوردی معلولان ایران را به نام خود ثبت کند. و توانمندی های افراد دارای معلولیت را در معرض دیدهمگان قرار دادند.



 


 


افتخار می کنیم به توان تو


شعار امسال مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد " افتخار می کنم به توان تو " می باشد که برای نمایاندن توانمندی های افراد دارای معلولیت و توانیابان مجتمع رعد در نظر گرفته شده است. در ابتدای مراسم صدیقه اکبری مدیر عامل موسسه خیریه رعد با تبریک این روز به افراد دارای معلولیت گفت :


ما در مجتمع آموزشی نیکوکاری  رعد تلاش می کنیم که معلولان را از کنج خانه وارد جامعه کنیم و به آنها آموزشی دهیم که بتوانند برای خود کسب درآمد کنند. امروز ماهانا جامی یکی از کارآموختگان مجتمع رعد در شهر مشهد نمونه ای از معلولان کشور است که توانایی های خود را بازشناخته و توانسته به این رکورد دست پیدا کند.


 


 


 


 


 


 



صدیقه اکبری افزود: مجتمع رعدبا داشتن 18مرکز فعال درسراسر کشور توانسته مرکز علمی کاربردی رعد نیز برای معلولین تاسیس کند و در این دانشگاه، معلولان می توانند در رشته هایی مانند حسابداری، مددکاری، کامپیوتر و گرافیک ادامه تحصیل دهند. درصد بالایی از فارغ التحصیلان این دانشگاه، جذب بازار کار شده اند.


 


 


 


 


 


 



مدیر عامل موسسه خیریه رعد ادامه داد: موسسه رعد حدود سه دهه است که فعالیت دارد و توسط سه مهندس جوان واز یک زیر زمین ساده آغاز شو والبته با چهار کار آموز و رفته رفته بزرگ و بزرگتر شد و تمامی مخارج این ساختمان شامل کمک های مردمی بوده است و هدف آن شناختن معلولان جسمی حرکتی وآموزش دادن به آن ها است. من در این سه دهه شاهد موفقیت های این افراد بوده ام ومتاسفانه در جامعه ما فرهنگ ما به گونه ای است که سخت در کنار معلولین قرار می گیریم ویا نگاه ترحم آمیز به آن ها داریم.


 


 


 


 



از شما الهام و نیرو می‌گیرم


در ادامه مراسم پیام دبیر کل سازمان ملل متحد به مناسبت روز جهانی معلول قرائت شد.  در پیام بان کی مون با اشاره به توانمندی های بالقوه افراد دارای معلولیت آمده است: "بازی‌های پارالمپیک امسال یادآور توان بالقوه بسیار زیاد افراد دارای معلولیت برای بلند پروازی و الهام بخشی بود. دختری خطاب به قهرمان برنده گردن آویز طلای پارالمپیک نوشت: «همانگونه که شاهد بودم شما چگونه بر مشکلات زندگی غلبه می‌کردید، به پیروزی‌های جدیدی می‌رسیدید و قله‌های ورزش را فتح می‌کردید، از شما الهام و نیرو می‌گرفتم».


 


 


افراد معلول اثری مثبت و قوی بر جامعه دارند و اگر موانع از سر راه مشارکت آنان برداشته شود، همکاری معلولان حتی می‌تواند بیشتر نیز باشد. با وجود بیش از یک میلیارد معلول در جهان امروز اهمیت این امر از هر زمان دیگر بیشتر نیز می‌شود.


 



چالش ما ارائه دسترسی برابر برای همه مردم است یعنی آنچه به آن نیاز دارند و لایق آن هستند. در نهایت، دسترسی برابر، جهانی بهتر برای همه مردم به وجود می‌آورد. همانگونه که مذاکره کنندگان در اجلاس امسال کنفرانس ملل متحد برای توسعه پایدار با عنوان «ریو+20» توافق کردند، دسترسی برابر برای دستیابی به آینده‌ای که می‌خواهیم ضروری است."


 


 


 


 


 


 



سپس دکتر محمد کمالی ضمن بیان سخنانی توانمندی افراد دارای معلولیت حاضر در سالن را ستودند و با یادآوری نکاتی خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت این افراد در کشور شدند. دکتر کمالی در ادامه بیانیه هیات داوران” نخسین جشنواره توانیابان و فضای مجازی " را قرائت کردند.لازم به تذکر می باشد جشنواره توانیابان و فضای مجازی برای اولین بار در کشور و به ابتکار مجتمع نیکوکاری رعد برگزار شد. در پایان مراسم هدایایی به رسم یادبود به توانیایان نمونه مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد و برگزیدگان جشنواره وبلاگ نویسی اهدا شد.


 


 


 



در این قسمت به آقای اكبر فرامرزي و خانم ها معصومه عالي ، صديقه واشقاني و مهديه سرلك از کارآموزان مجتمع رعد و آقایان مهرداد زندی ، مانی رضوی زاده و خانم ها فاطمه صفاتی و زینب ناصری در بخش جشنواره هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.


 


 


 


 


 


 



همچنین نمایشگاهی از آثار کارآموزان رعد در طبقه زیرین گنبد آسمان برگزار شده بود که هنرجویان رعد آثار خود را در آن محل در معرض نمایش قرار داده بودند.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


لازم به ذکر است مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با سه دهه فعالیت در امر آموزش، توانبخشی افراد دارای معلولیت فعالیت می نماید و مرکز جامع علمی کاربردی رعد نیز به عنوان تنها مرکز ویژه افراد معلول به مدت 1 سال است که فعالیت دارد. برات اطلاعات بیشتر از فعالیت های خیریه رعد میتوانید به وب سایت مجتمع رعد مراجعه کنید : www.raad-charity.org


 


 


 


 


 


 


 


گزارش مراسم روز جهانی معلول































































 


















 




نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است