آینه‌های روبرو در مجتمع رعد اکران شد

16 آذر 1391



به منظور حمایت از هنرجویان وکارآموزان توان‌‌‌یاب رعد با نظر فرشته طائرپور تهیه کننده فیلم آینه‌های روبرو این اثر اجتماعی در سالن همایش‌های مجتمع رعد به نمایش درآمد.


 


به گزارش روابط‌عمومی مجتمع رعد؛ در این مراسم که جمعی از اهالی سینما، خبرنگاران  خبرگزاری‌ها، مطبوعات و صدا و سیما، تعدادی از روانشناسان و روانپزشکان و گروهی از علاقه‌مندان سینما، حضور داشتند پس از پخش فیلم آیینه‌های روبرو ساخته نگار آذربایجانی، نشست نقد و بررسی فیلم با حضور پروفسور بهرام میرجلالی پزشک برجسته کشور و متخصص عمل جراحی تغییر جنسیت، دکتر حسین خطیبی روان‌شناس و مشاور فیلم‌ آینه‌های روبرو، علی معلم،  رخشان بنی اعتماد و علیرضا شجاع‌نوری از سینما‌گران سرشناس کشور برگزار شد و نقش سینمای اجتماعی در پی‌گیری مسائل اجتماعی مورد تبادل نظر قرار گرفت.


 



در ابتدای این مراسم فرشته طائرپور از مجتمع رعد به خاطر میزبانی و نمایش فیلم آینه‌های روبرو  تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد پخش آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد در این سالن باشیم.


 


در ادامه پروفسور میرجلالی با اشاره به مشکلات افرادی که دچار اختلال هویت جنسی هستند، خوشحالی خود را از ساخت فیلم آینه های روبرو اعلام کرد و افزود: من 20 سال است که روی این موضوع تحقیق می‌کنیم و از اینکه این مسأله مورد توجه هنرمندان و فضاهای غیر پزشکی قرار گرفته است، بسیار خوشحال هستم.


 



وی یادآوری کرد: افراد «ترنس» هیچ عیب و نقصی ندارند اما نمونه‌های ناشناخته‌ای در طبیعت هستند که خانواده و اجتماع از آنها اطلاعات کافی ندارند و با ساخت فیلم‌های این گونه می‌توان اطلاعات جامعه را ارتقاء بخشید و این کار معادل سا‌ل‌ها مقاله و تحقیق تأثیر دارد.


 


رخشان بنی‌اعتمادی در ادامه با انتقاد از روحیه نادیده گرفتن و پنهان کاری و در بیان مشکلات این افراد، ‌اظهار کرد:‌ این فیلم به درستی روی لبه تیغ حرکت کرده است و باید مفتخر باشیم که با حضور یک تهیه کننده با فرهنگ یک فیلم حساسیت برانگیز ساخته شده است.


 



وی با بیان خاطره‌ای اظهار کرد: سال‌ها قبل یکی از جوانان "‌ترنس" داستان زندگی‌اش را برای من تعریف کرد و از من تقاضا کرد یک فیلم مستند از زندگی او بسازم، من جرأت نکردم زیرا حساسیت‌های این موضوع مرا دچار تردید    می‌کرد ولی امروز خوشحالم که یک فیلم خوب در این زمینه ساخته شده است.


 


علیرضا شجاع نوری با یاد آوری این نکته که پیش از ساخت فیلم فرصتی فراهم شد تا فیلمنامه را مطالعه کنم، افزود: همان موقع متوجه شدم ساختن چنین فیلمی جسارت زیادی می‌خواهد

 


 


وی ادامه داد :‌ کار ارزشمندی که خانم طائر پور انجام داد، حمایت‌های او در عرصه‌های داخلی و خارجی برای معرفی این اثر است.


 


علی معلم در قسمتی از این نشست اشاره کرد:‌ یکی از وظایف هنر ساختن زندگی بهتر است و هنر قرار است شرایط زیست ما را بهتر کند و این فیلم از راه برانگیختن احساسات بر اذهان آگاه تا ثیر می‌گذارد تا یک معضل مهم اجتماعی را قابل بحث کند.


 


وی با تاکید بر نقش سینمای کارکردگرا، افزود ‌فیلم‌های سینمایی در جوامع امروز، کارکردهای مختلف دارند و فیلم‌ها می توانند اذهان را متوجه مسائل اجتماعی کنند.


 



دکتر حسین خطیبی با اشاره به لایه‌های سطحی و پنهان فیلم،  یاد‌آوری کرد‌:‌ بررسی مسائل افراد "‌ترنس" و مقاومت در مقابل  تغییر یکی از لایه‌های فیلم است و لایه بعدی بحث ارتباط 2 انسان  فارغ از جنسیت است. این ارتباط انسانی، مستقلاٌ یکی از نمادهای این فیلم است .


 


در ادامه اظهار کرد: مشکل افراد "‌ترنس"این است که خانواده‌‌ها و افراد اجتماع در برابر پذیرش و درمان مقاومت می‌کنند و معمولاٌ در مقابل هر تغییری مقاومت می شود، مقاومتی که عموماٌ به دلیل نا آگاهی است .


 


در پایان این مراسم از عوامل تولید این فیلم قدردانی شد.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است