راه یابی ۱۰ اثر نقاشي برتر هنرمندان معلول ایرانی به مرحله نهایی پاراآرت آسیایی ژاپن

2 شهریور 1392


۱۰ اثر نقاشي برتر از هنرمندان دارای معلولیت کشورمان به مرحله نهایی مسابقه پاراآرت آسیایی ژاپن راه یافت.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ رویا میربد، آرش رزقی بارز، مرجان محمدی، مریم قمی پور، اکرم محمودی، ندا فقیهی، محمد رضا جهان پناه، سمیرا نیک آور، سمیه باقرپور و زهرا فتحعلیان موفق به کسب جواز ورود به مرحله نهایی مسابقه و نمایشگاه پاراآرت شدند.


 


بر اساس این گزارش، آثار منتخب اول شهریور ماه جهت شرکت در مرحله نهایی مسابقه و نمایشگاه پاراآرت آسیایی به توکیو ارسال خواهند شد و در نمایشگاهی اختتامیه در مهرماه به نمایش گذاشته خواهند آمد.


 


بر اساس این گزارش مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد به نمایندگی از سوی ستاد مرکزی مسئولیت جمع آوری و انتخاب و ارسال اصل آثار هنرمندان را به صورت داوطلبانه برعهده گرفت که پس از فراخوان سراسری ۵۰۰

اثر هنری در زمینه نقاشی و خوشنویسی جمع­آوری شد و گام نخست 3 نفر از هنرمندان صاحب نظر آثار رسیده را داوری کردند و تعداد ۳۰ اثر را به عنوان آثار واجد شرایط حضور در مرحله پایانی مشخص نمودند.


 


برگزارکننده مسابقه پاراآرت ۲۰۱۳ از میان آثار دریافتی ۱۰ اثر را برای حضور در نمایشگاه انتخاب کرد.


 


این گزارش می افزاید: مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن در سال ۲۰۱۳ با عنوان "عبور هنر فراتر از مرزها و معلولیت ها" ویژه هنرمندان دارای معلولیت کشورهای آسیایی برگزار می­شود.


 


این رویداد هنری با مشارکت ۲۰ کشور آسیایی با هدف افزایش اعتماد به نفس و خود اتکائی افراد معلول از طریق هنر، ارتقاء درک و آگاهی عمومی مرتبط با موضوعات معلولیت و پیشبرد ارتباطات بین المللی میان کشورهای آسیائی در حال برگزاری است که طی آن ۸۰ اثر هنرمندان دارای معلولیت آسیایی در نمایشگاهی به همین منظور در شهر توکیو انتخاب خواهند شد.همچنین رزومه شرکت­کنندگان شامل: عنوان اثر، تاریخ تولید، تکنیک، نوع معلولیت پدید­آورنده و ... توسط امور بین­الملل مجتمع رعد ترجمه و برای برگزارکننده ژاپنی ارسال شد که در معرفی توانمندی هنرمندان توان­یاب ایرانی و آثار برتر آنها نقش مؤثری ایفا کرد.


 





















 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است