نشست کارآفرینان استان تهران در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

15 آبان 1392


با مشارکت شهرداری تهران


گردهمایی کارشناسان کارآفرینی و کارآفرینان موفق با مشارکت معاونت کارآفرینی شهرداری تهران در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد برگزار شد.


 



 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد گردهمایی کارشناسان کارآفرینی و کار آفرینان موفق کشور با حضور ، رمضان لطفی معاون توانمند سازی وکارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران، مشاور وزیر جهاد سازندگی، صدیقه اکبری مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، دکتر ناصر عبادتی مشاور شورای شهر تهران، دکتر بیگدلی دبیر شورای آسیب های اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از اساتید دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در تالار همایش های مجتمع رعد برگزار شد.


 


بر پایه این گزارش در ابتدای مراسم رضا سخن سنج مدیر روابط عمومی مجتمع رعد با خیر مقدم به میهمانان و استقبال از برگزاری نشست های تخصصی کار افرینی اجتماعی در مجتمع از تاثیر کارآفرینی اجتماعی در ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت سخنانی ایراد کرد.


 


مهدیه نجفی زاده معاون مدیرعامل مجتمع رعد در این باره گفت: مجتمع رعد پس از سال ها تلاش در عرصه آموزش مبتنی بر فنون سازمان فنی و حرفه ای کشور برای افراد دارای معلولیت با شعار " آموزش منجر به اشتغال" دبیرخانه کارآفرینی اجتماعی را با همکاری شهرداری تهران در این مجتمع تاسیس کرده است.



وی افزود : این دبیرخانه به طور منظم نشست های تخصصی و عمومی را با اساتید کار آفرینی کشور و کار آفرینان موفق برگزار خواهد کرد تا در این راستا بتوان با استفاده از توانایی ها و تجربیات علمی و کارشناسی کارآفرینان در جهت ارتقا توانمندی های کارآموزان مجتمع رعد و دیگر معلولان کشور و اشتغال ایشان بهره برد.


 


در این مراسم دکتر مریم رسولیان عضو هیات مدیره مجتمع رعد با بیان سابقه فعالیت های و دلایل راه اندازی مجتمع رعد برای آموزش جانبازان در اوایل دهه شصت و آموزش توان یابان در سالهای بعد گفت: این مجتمع در حال حاضر قریب 4 هزار کار آموز فارغ التحصل دارد. هدف بعدی ما اشتغال این افراد هست و با توجه به رشد تحصیلات تکمیلی و توانمندتر شدن برای کارآموزان فارغ التحصیل شده از مجتمع دانشگاه جامع علمی کاربردی رعد تاسیس شد.


 


وی افزود: افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی علاوه بر آموزش نیاز به برنامه هایی داشتند تا حضورشان را اجتماع و ارتباطشان را با افراد تسهیل کند. اشتغال کارآموزان یکی از دغدغه های ما در طول 30 سال گذشته بوده است. مجتمع رعد برای حل مشکل اشتغال تصمیم گرفته است از ظرفیت کارآفرینان اجتماعی و افراد و گروه هایی که کسب و کار موفق دارند استفاده نماید. در اولین نشست کار آفرینان اجتماعی در مجتمع رعد در تلاش هستیم تا موضوع اشتغال را به صورت متمرکز و سازمان یافته و مدیریت شده پیگیری کنیم.


 


در ادامه مستند " ایستادن خیلی قشنگه " از ساخته های محمد پیروزرام به نمایش درآمد . محمد پیروزرام در این مستند روایتگر تلاش افرادی می شود که به رغم داشتن معلولیت و مشکلات جسمی فراوان با تکیه بر توانایی فردی و بهره مندی از آموزش های حرفه ای مجتمع رعد توانسته اند با غلبه بر مشکلات زندگی مستقلی را برای خود داشته باشند.


 



رمضان لطفی معاون توانمند سازی وکارآفرینی سازمان رفاه شهرداری تهران پیرامون این نشست گفت: زمانی برای کارآفرینان اقتصادی می رسد که تلاش دارند خدمت به هم نوع خودشان را در دستور کار قرار دهند. یعنی اینکه کار آفرینان اقتصادی می خواهند بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را در جامعه به یک شکلی نهادینه کنند و به همین ترتیب به دنبال این هستند مکانی را برای گروه یا افرادی خاص که امکان ارتباطشان با جامعه قدری مشکل هست در راستای کسب و کار که می تواند کسب و کار خانگی باشد ایجادکنند.


 


وی افزود: مجتمع رعد سال ها در راستای آموزش توانیابان فعالیت می کند که کاری زیباست و زیباتر آن هست که ما کارآفرینان اجتماعی مقوله اشتغال این عزیزان را در دستور کار خودمان قرار دهیم.


 


مشاور وزیر جهاد سازندگی سخنران بعدی مراسم بود که به نقش کارفرینی اجتماعی در ایجاد فضای سبز در کلان شهرهایی همچون تهران و باغداری شهری سخنانی را بیان کردند.


 


همچنین دکتر عبادتی از اساتید دانشگاه کارآفرینی با بررسی نقش شهرداری تهران در راستای کار آفرینی اجتماعی و تاثیر این کارکرد در اشتغال توان یابان پرداخت.


 


در حاشیه این مراسم کارگاه بررسی نقش و جایگاه مسئولیت اجتماعی توسط امیدوار مدیر مرکز آموزشی ترویج حاکمیت و شرکت برگزار شد. در این بخش موفقیت های شرکت های تجاری در ایفای نقش اجتماعی بررسی و تحلیل شد.


 


سپس کار آفرینان موفق کشور با بیان دیدگاه ها و تجربه های فردی و اجتماعی و موفقیت های خود در راستای کار آفرینی اجتماعی به ویژه در حوزه افراد دارای معلولیت پرداختند و زمینه های کار آفرینی برای کارآموختگان مجتمع رعد را بررسی کردند.


 


نشست های کار آفرینان هر هفته در مجتمع رعد برگزار خواهد شد و علاقمندان جهت حضور در این برنامه ها می توانند با شماره 88371099 تماس بگیرند و یا به سایت مجتمع رعد به نشانی www.raad-charity.org مراجعه کنند.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است