رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش 20درصدی یارانه مراکز نگهداری معلولان خبر داد

9 آذر 1392


رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با ستاد خبری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد خبر داد افزایش 20درصدی یارانه مراکز نگهداری معلولان.


 


همایون هاشمی در گفت‌وگو با ستاد خبری روز جهانی معلولان مجتمع نیکوکاری رعد اظهار داشت: در حال حاضر منتظر تصویب نهایی بودجه سازمان بهزیستی هستیم و بر اساس بودجه میزان یارانه مراکز نگهداری افراد معلول افزایش می یابد.


 


وی با اشاره به روز جهانی معلولان افزود: شعار این روز تحت عنوان موانع را بشکنیم و درها را باز کنیم در روز 12 آذرماه نامگذاری شده است و سازمان بهزیستی در سراسر کشور برنامه های جامعی را به همین منظور در دستور کار دارد.


 


رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به مفهوم معلولیت در بستر جامعه باید توجه  بیشتری شود افزود: نگاه عمومی جامعه به افراد معلول باید اصلاح شود چه بسا افرادی در سطح جامعه دارای معلولیت هستند اما از توانمندی های بالایی برخوردارند و معلولیت موجب محدودیت آنها نشده است.


 


وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای اجتماعی کردن امور خیریه و رسیدگی به وضعیت معلولان تاکید دارد گفت: همه ایرانیان در امور خیریه مشارکت دارند و سازمان بهزیستی نیز تمام توان خود را به کار گرفته است و گام های موثر در ارتقای توانمندی افراد معلول برداشته است .


 


هاشمی در ادامه گفت: حضور انجمن های مردم نهاد در حوزه معلولان یکی از مهم ترین اقداماتی است که در این بخش بسیار موثر است و با استفاده از مشارکت های مردمی می توان به درصد بیشتری از افراد معلول  خدمات رسانی کرد.


 


وی با اشاره به اینکه بهسازی معابر عمومی و رفاه حال معلولان برعهده سازمان شهرداری و استانداری است افزود: رفاه در سطح جامعه برای تمامی افراد از جمله افراد معلول باید به طور برابر و یکسان باشد.


 


وی با بیان اینکه حضور معلولان در جامعه ضرورت دارد، گفت: با یکپارچه سازی معلولان و ورود آن ها به جامعه باید از حداکثر ظرفیت های این افراد استفاده کنیم .


 


رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه  تلاش های وسیعی در جهت حضور معلولان با رویکرد توانمندسازی در جامعه شده است ادامه داد:  اجرای طرح های توانمندسازی و تعریف شاخص های مربوطه از یک طرف و توزیع وسایل و تجهیزات از سویی دیگر و همچنین ایجاد فرصت برای مشخص کردن مسیر واقعی برای افراد توان یاب  ازجمله فعالیت هایی است که در این زمینه انجام شده است.


 



همایون هاشمی در پایان 12 آذر روز جهانی معلولان را به افراد معلول و همچنین معلولان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد تبریک گفت.


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است