آغاز به­ کار کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده در خیریه رعد

1 اردیبهشت 1394


نخستین روز کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده توسط سازمان بهزیستی کشور و با همکاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور مدرسان مرکز میسا از کشور سوئد و کارشناسان آموزشی ـ توانبخشی مراکز رعد، سازمان بهزیستی از استان­ها و انجمن های حوزه معلولان برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ کارگاه آموزشی اشتغال حمایت شده به­ منظور آشنایی کارشناسان توانبخشی حرفه­ ای کشور با شیوه­ های نوین اشتغال در حوزه افراد دارای معلولیت است که به مدت 3 روز از 31 فروردین ماه تا 2 اردیبهشت در سالن همایش خیریه رعد برگزار می­شود.


 



 


در مراسم افتتاح این کارگاه دکتر محمد کمالی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران(ایران)  و دکتر زهرا نوع پرست مدیر کل دفتر امور توانبخشی سازمان بهزیستی به بیان ضرورت آشنایی کارشناسان حوزه توانبخشی حرفه­ ای کشور با شیوه­های نوین توانمند سازی افراد دارای معلولیت پرداختند.


 


در ادامه منصوره پناهی سرپرست گروه مدرسان سوئدی دارنده مدرک کارشناسی ارشد روان­شناسی کار و کاردرمانی، کریستینا نورلین دارنده مدرک کارشناسی ارشد فیزیوتراپی و نالویا روبیو دارنده مدرک کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی به ایراد سخنرانی پرداختند.


 



 


در قسمتی از این کارگاه آموزشی، منصوره پناهی با تشریح شیوه اشتغال حمایت شده گفت: در حال حاضر در اروپا و آمریکا روش اشتغال حمایت شده مهمترین و موفق ترین روش استخدام گروه­­های آسیب پذیر به افراد دارای معلولیت است و در حال حاضر در آسیا این روش تدریس نمی شود.


 


وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک با همکاری خیریه رعد و سازمان بهزیستی بتوانیم روش اشتغال حمایت شده را برای کشورهای آسیایی اجرا کنیم.


 



 


این کارگاه طی 3 روز و در 2 نوبت صبح و عصر با ارایه  نمونه­های عملی از استخدام افراد توان یاب به همراه  جلسات پرسش و پاسخ 85 نفر از کارشناسان بهزیستی و سازمان های مردم نهاد را با روش اشتغال حمایت شده آشنا خواهد کرد.


 
















 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است