مراسم روز جهانی معلولان در رعد + تصاویر

11 آذر 1394

هیچ فردی را جا نگذاریم



گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت در مجتمع رعد با توجه به تقارن این روز با اربعین سالار شهیدان، حال و هوای حسینی به خود گرفت.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، در این مراسم که با توجه به همزمانی با اربعین حسینی دو روز زودتر برگزار شد، جلوه های زیبایی از توانایی افراد دارای معلولیت بیش از پیش پدیدار شد.


 


در این مراسم پیام دبیرکل سازمان ملل توسط گری لوییس ـ نماینده بان کی مون در ایران قرائت شد. در بخشی از این پیام آمده است: "ما امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت را در پی تصویب دستور کار بلند پروازانه توسعه پایدار2030 گرامی می داریم. این نقشه راه جهانی برای اقدام، ما را به اینکه "هیچ فردی را جا نگذاریم دعوت می کند".


 


در ادامه مهندس احمد میرزاخانی ـ رییس هیات مدیره مجتمع رعد اظهار کرد: ارتقای سطح آموزشهای فنی و حرفه ای متناسب با شرایط جسمی افراد دارای معلولیت و گسترش و توسعه دوره های تحصیلات عالی و انجام تحقیقات کاربردی توانبخشی از جمله برنامه های اجرایی مجتمع رعد است.


 


در این گرامیداشت از داوود عامری و امیر برنج کار دو عکاس ایرانی که تصاویر آنها در حوزه معلولیت از سوی سازمان ملل عنوان 10 تصویر منتخب جهان را به خود اختصاص دادند تقدیر به عمل آمد. گفتنی است عامری از اعضای مجتمع رعد، عضو فدراسیون جهانی عکاسان است که در مسابقات مهارتهای فنی حرفه ای بین المللی کره جنوبی شرکت داشت.


 


همچنین از مجید کاکوش ـ قهرمان جهان در رشته تیروکمان که سهمیه مسابقات پارالمپیک ریو 2016 را کسب کرده تجلیل شد. وی از توانیابان مجتمع رعد است.


 


در ادامه نمایش "دل خوش سیری چند" با اجرای  ترکیبی از هنرمندان تئاتر شامل توانیابان و افراد غیرمعلول به کارگردانی مهدی بیاتی برگزار شد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.


 


سپس اقدس کاظمی از شاعران برجسته کشور سروده ای از خود در تجلیل از فعالیتهای رعد در سراسر کشور را قرائت کرد.


 


همچنین برگزیدگان سومین جشنواره فضای مجازی و توانیاب معرفی شدند. بابک حیدری، فاطمه ایرانشاهی، نوید صلاحی و زهرا خان اف در بخش ساخت اپلیکیشن موبایل معرفی شدند.


 


در بخش پایانی این مراسم از برگزیدگان کانون معلولان شهرداری تهران با حضور معاون اداره سلامت تجلیل شد.


 














































نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است