روزبه حصاری توان­یابان را روی صحنه تئاتر خواهد برد

14 بهمن 1394
 

 

مؤسسه خیریه رعد که سال 1363 در راستای  ارائه آموزش­های فنی و حرفه­ ای ویژه معلولان و جانبازان فعالیت خود را آغاز کرد هر 3 ماه یکبار، جشنواره­ هایی به مدت 3 تا 4 روز برگزار می­کند که باعث جمع­ آوری کمک­های معنوی به این مؤسسه خیریه می­شود. در این جشنواره­ها افراد سرشناس و معروف از جمله: فوتبالیست­ها، هنرمندان تئاتر و سینما با دعوت مجتمع رعد، در این مجموعه حضور پیدا می­کنند و موجب دلگرمی توان­یابان را فراهم می­سازند.

به گزارش فرشید قاجار قیونلو خبرنگار مجتمع رعد؛ جدای از جشنواره­ ها، در روزهای هفته هم برخی افراد نیکوکار کشورمان در این مؤسسه حضور پیدا می­کنند و با نظر و پیشنهاهای مثبت و مناسبی که دارند، باعث کمک بیشتر به مؤسسه و توان­یابان می­شوند در همین راستا، روزبه حصاری یکی از بازیگران تئاتر، تلویزیون و بازیگردان کشور که 12 بهمن 1366،  متولد شده به مجتمع رعد آمد تا در مورد کمک  به توان­یابان و حضور آنها در تئاتر و سینما مذاکراتی داشته باشد.

 حصاری پس از دیدار از مجتمع رعد و آشنایی با نحوه فعالیت این مؤسسه و ملاقات با توان­یابان  در کلاس­های رعد حاضر شد و از نزدیک با توانمندی کارآموزان آشنا شد.
  براساس این گزارش، روزبه حصاری با ارایه  پیشنهاد تشکیل گروه تئاتر توان­یابان، افزود: بعد از بازدیدی که از مجموعه داشته­ام، متوجه برخی موضوعات خاص در این مؤسسه شدم با توجه به امکاناتی که مجموعه رعد وجود دارد، می­توانیم از توان­یابان رعد گروه تئاتر یا گروه هنری تشکیل دهیم این افراد می­توانند در زمینه­های هنری کار کنند.
 
وی افزود " ما می­توانیم  توان­یابان را به برخی اجراهای تئاتر ببریم و حتی از آنها روی صحنه کمک بگیریم و با بازیگران حرفه­ای تئاتر آشنا کنیم تا با آنها روی صحنه بازی کنند."

  حصاری گفت:" برای مثال اجرای افتتاحیه یک نمایشنامه­ ای که توان­یابان در آن حضور دارند در سالن آمفی تئاتر رعد برگزارشود و بعد از آن در یکی از سالن­های معتبر تهران به اجرا درآید. با توجه به این اتفاقات می­توانیم در کارهای جانبی یک نمایش مانند بخش موسیقی، اجرا، صحنه و بخش­های دیگر از توان یابان کمک بگیریم."
  وی در مورد کمک گرفتن از افراد توان­یاب گفت:" ما با 2 برنامه، اول، برنامه اجرایی، بدین معنی که زمانی را برای مشورت چگونگی کارها- با گروه خودم وقت بگذارم- و توانایی افراد مجموعه را مورد بررسی قرار دهیم. سپس بر مبنای همین افراد، نمایشنامه­ای تنظیم کنیم تا این کار روند آموزشی هم به دنبال داشته باشد که لازمه کار در تئاتر است."
 

 

 

حصاری در ادامه گفت:" با دیدن این مجموعه احساس کردم که قرار است اتفاق­های خوبی رخ دهد. در این مجموعه پویایی زیادی دیده می شود هنگامی که از خودم  وقت و انرژی بگذارم، قطعاً مقداری از آن به من بازخواهد گشت."

 


منصوره پناهی، مدیر عامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در این ملاقات گفت:" هنر و موسیقی می تواند توانایی افراد توا­یاب را نشان دهد، قطعاً این 2 وسیله­ ای خواهند بود که باعث رشد این افراد می­شود و از دیگر سو، می­تواند باعث تغییر در نگرش جامعه هم باشد."

 

 

 

وی افزود: "اگر این کار را بین­ المللی تعریف کنیم، افراد ایرانی مقیم کشورهای خارجی هم از این موضوع باخبر می­شوند و می­توانند در هرزمینه­ای که توانایی دارند به این مجتمع رعد کمک کنند."

 

پناهی اضافه کرد:" برای کار با توان­یابان در این مؤسسه، افراد مورد نظر، حتماً باید یک دوره آموزشی  8 تا 10 ساعته را  طی کنند  تا نحوه کار با افراد معلول را یاد بگیرند."

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است