تشدید نظارت بهزیستی بر مناسب‌سازی محیط معلولان

9 اسفند 1394

فرح‌بانو فرقانی ظهر امروز در کمیته حقوقی و نظارت مناسب‌سازی که با حضور تمام اعضای عضو کمیته برگزار شد، با اشاره به ماده دو قانون حمایت از معلولان اظهار داشت: این قانون تاکید بر مناسب‌سازی اماکن عمومی و نهادهای مختلف برای استفاده بهینه افراد معلول و کم‌توان دارد.


 


وی تصریح کرد: مناسب‌سازی محیط علاوه بر برخورداری معلولان و جانبازان می‌تواند برای سالمندان و کسانی که دچار شکستگی عضو بوده و مجبور به استفاده از وسایل توان‌بخشی هستند، مثمر‌ثمر باشد.


 


معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به دستورالعمل‌های استانی در خصوص توسعه و ایجاد محیط‌های مناسب‌سازی شده و بدون مشکل برای آحاد جامعه آن را اقدامی ضروری عنوان کرد و گفت: ارتقای سطح زندگی افراد در گرو دریافت خدمات بوده و با فراهم ساختن امکان مشارکت و برابر‌سازی فرصت‌ها برای اقشار مختلف شاهد توانمندسازی جانبازان و معلولین در فعالیت‌های اجتماعی خواهیم بود.


 


فرقانی با بیان این که خدمت به معلولان یک وظیفه انسانی و اخلاقی است، اظهار داشت: این مهم در قانون نیز به صراحت مورد تأکید قرار گرفته است و در اجرای پروژه‌های شهری هم باید این قانون رعایت شود و ادارات هم در سرفصل اعتبارات تعمیر، نگهداری و بازسازی و مناسب‌سازی، نحوه رفت و آمد معلولان را در نظر بگیرند.


 


منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است