با هدف ايجاد اشتغال پايدار برگزار‌شد

29 مهر 1391

 


بازديد گروهي از فعالان اقتصادي و كارشناسان اتاق بازرگاني از كلاس‌هاي آموزش، كارگاه‌هاي هنري و مركز توانبخشي مجتمع رعد با هدف راههاي شناخت و توسعه همكاري‌هاي مشترك در جهت ايجاد اشتغال پايدار برگزار‌شد.




به گزارش روابط عمومي مجتمع رعد، در اين مراسم مهندس كامبيز منتظري مدير روابط عمومي و بين‌الملل جشنواره ملي بهره‌وري با بيان اين نكته كه كار خوب و پايدار ساده‌ترين مفهوم بهره‌وري است، ياد‌آوري‌كرد: اين نشست با هدف حمايت از مؤسسات خيريه و فعاليت‌هاي نيكوكارانه برگزار مي‌شود و اغلب شركت‌هايي كه در زمينه بهره‌وري پيشگام هستند و در جشنواره ملي بهره‌وري جوايزي دريافت كرده‌اند، علاقه دارند در فعاليت‌هاي نيكوكارانه مشاركت داشته باشند.



وي در ادامه افزود: در روش‌هاي سنتي كمك به مؤسسات خيريه از طريق پرداخت اعانه بوده است كه فرد خير هميشه دغدغه آن را داشت كه پولي كه كمك مي‌كند كجا خرج مي‌شود اما امروز شركت‌هاي بهره‌ور بر اين باور هستند كه با حضور در مؤسسات خيريه و كمك به ارتقاء توليدات و استاندارد محصولات آنها خدماتي را در ايجاد مشاغل پايدار ارائه دهند.


 


منتظري با اشاره به تشكيل انجمن مروجين بهره‌وري دراتاق بازرگاني، افزود: ‌يكي از اهداف اين انجمن حمايت از تشكل‌هاي خيريه تعريف شده است .


 




وي در ادامه با تاكيد به ضرورت افزايش بهره‌وري، ياد‌آوري‌كرد: ‌حمايتي كه موجب ارتقاء توليدات، ظرفيت‌سازي كارگاه‌ها و تبديل آنها به يك بنگاه اقتصادي شود دقيقاً حركتي در مسير بهره‌وري خواهد ‌بود زيرا در اين حالت مؤسسات و اشخاص نيكوكار با حمايتي كه انجام مي‌دهند شغلي را ايجاد مي‌كنند كه محصولات با كيفيت و مبتني بر نياز مشتريان را توليد مي‌كند و اين دقيقاً به صورت زنجيره توليد ارزش افزوده به شكلي پايدار عمل مي‌كند.


 



در اين نشست مهندس علي اصغر خامنوي عضو اتاق بازرگاني با اظهار خرسندي از حضور در مجتمع رعد و آشنائي با توانايي هنر‌جويان و كار‌آموزان رعد، عنوان‌كرد:‌ ما بايد تلاش كنيم يك احساس رضايتمندي چند سويه دركار آموزان ، مجتمع رعد و شركت‌ها و مشتريان خريدار محصولات ايجاد‌ كنيم .


 


وي در ادامه افزود: اتاق بازرگاني به عنوان يكي از قديم‌ترين تشكل‌هاي اقتصادي كشور با قدمت 128 ساله، شناخته شده‌ترين NGO در زمينه اقتصادي است كه با برگزاري 3 دوره جشنواره ملي بهره‌وري ، هدفش ارتقاء بهره‌وري و كيفيت محصولات است .


 


خامنوي با اشاره به تشكيل جامعه نيكوكاري ابرار با حضور جمعي از فعالان اقتصادي، افزود: اين گروه از خيرين با هدف توانمندسازي محرومين، 2‌رو ‌يكرد اساسي را دنبال مي‌كنند كه در مرحله نخست ايجاد اشتغال مولد و پايدار است و در نوبت بعد حمايت از استعدادهاي تحصيلي با اعطاي بورس‌هاي آموزشي است وي با اشاره به عملكرد جامعه نيكوكاري ابرار در زلزله آذربايجان، ياد‌آور شد: در اين حادثه جامعه نيكوكاري ابرار ساخت 6 مدرسه، ‌يك كارگاه آموزشي و 57 خانه روستايي را در يك روستا  برعهده گرفتهدر قسمتي از اين بازديد سيد رحيم هاشمي قائم مقام مجتمع رعد با ابراز خوشحالي از حضور كارشناسان و فعالان حوزه اقتصادي در مجتمع رعد، ‌افزود: مجتمع رعد از هر كمكي براي توانمند‌سازي كار‌آموزان و  هنرجويان استقبال مي‌كند البته اين حمايت‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه به روحيات و شخصيت عزيزان  صدمه‌اي وارد نسازد.


 


وي در ادامه افزود: مجتمع رعد خواهان دريافت طرحي روشن و شفاف از سوي انجمن مروجين بهره وري و جامعه نيكوكاري ابرار است تا با عمل به آن طرح، انتظارات طرفين به صورت قانون مشخص شده باشد.


 


در پايان اين نشست طرفين با مثبت ارزيابي كردن اين بازديد، اظهار اميدواري كردند در آينده نزديك گروه كارشناسي نسبت به بررسي و تنظيم توافقنامه مورد پذيرش طرف‌هاي مسؤول اقدام نمايند. همچنين پيشنهاد شد در حاشيه يكي از نشست‌هاي ماهانه اتاق بازرگاني تا قبل از پايان سال جاري، نمايشگاهي از توليدات هنرجويان رعد برگزار شود تا مسؤولان شركت‌هاي اقتصادي با عملكرد و توانمندي توان يابان مجتمع رعد از نزديك آشنا شوند.


 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است