اندر احوالات بیست و ششمین بازارچه خیریه رعد

20 آذر 1391



هیچ چیز مانع برداشتن  قدم های خیر، نیکوکاران  نخواهد شد




درست یک روز قبل از شروع بازارچه اعلام کردن؛ آلودگی هوا به جایی رسیده که شهر باید تا آخر هفته تعطیل باشد؛ نگران شدم مبادا ؛ چشم هایم به انتظار قدم های نیکوکارانِتان بماند و نیاید؛ نگران بودم مبادا این بازارچه با این هوای ناپاک آن طور که باید برگزار نشود؛ نگران بودم ... صبح سه شنبه ساعت به 9 که رسید استرس و نگرانیم بیشتر شد و بیشتر  تا اینکه غرفه داران یکی پس از دیگری با لب های خندان و پر از نشاط وارد مجموعه می شدن ، دقیق یادم نیست یک ساعت بعدش چطور گذشت اما باورش برایم سخت بود که ساعت های اغازین بازارچه گرمای حضور شما بازدیدکنندگان عزیز و باران رحمت خداوند ؛ هوای سرد و آلوده ی شهر را به نفس هایی مطبوع تبدیل کند و حضورتان چنان گرم و صمیمی و مستدام باشد که در روز چهارم، 6 ساعت قبل از پایان مراسم بلیت های ورودی به پایان برسد . شما ثابت کردید که باد، برف ، باران ، الودگی و در کل هیچ چیز مانع شما برای برداشتن  قدم های خیر نخواهد شد .


 


بیست و ششمین بازارچه




هر ساله با فرا رسیدن 12 آذر روز جهانی معلولان مجتمع نیکوکاری و آموزشی رعد بازارچه خیریه ای را برگزار می کند و این بار بیست و ششمین بازارچه خیریه رعد به همین مناسبت  در روزهای 14 تا 17 آذر ماه از ساعت 10 صبح تا 10 شب برگزار شد که در آن تعداد زیادی از برند های مختلف همانند؛ کاله ،قهوه ایلی، الیت ، بن اکسپرس، رستوران جو و ... حضور داشتند و در این میان 90 غرفه دیگر نیز به همت گروه بانوان و جوانان وجود داشت که نیکوکاران می توانستند با خرید از آنان علاوه بر تامیین مایحتاج خود در راه خیر هم قدمی بردارند. بازارچه طبق روال معمول از درب پایینی رعد از کنار کاج آغاز می شد و پس از طی شدن راهرو رستوران ها به نیم طبقه اول می رسید که کاراموزان رعد با ارائه محصولات خود ؛ توانمندیشان را به رخ می کشیدندو آنها را برای فروش عرضه می کردند بعد از گذشت از آن طبقه مابقی بازار در طبقه سوم ادامه داشت که گروه بانوان تعداد زیادی از اجناس را به صورت 100 درصد اهدایی ارائه می کردند.


 


اکران آینه های روبرو با حضور عوامل وهنرمندان  در رعد




« رعنا" و "آدینه" دو زن جوان از دو موقعیت کاملا متفاوت خانوادگی و اجتماعی ، بر اثر حادثه ای با هم مواجه و همسفر می شوند. رعنا زنی کم تجربه و مذهبی است که بخاطر نیاز مالی، پنهانی مسافرکشی می کند و آدینه دختری سرکش و مرفه است که از خانه خود فرار کرده است. در میانه راه رعنا متوجه می شود که همسفرش دارای جنسیتی دو گانه است و قصد تغییر جنسیت دارد... واقعیتی که درک و پذیرش آن برای رعنا، غیرممکن و به منزله عبور از همه مرزهای اعتقادی و سنتی است.» این قسمت هایی از فیلم سینمایی اینه های روبرو است . فیلم آینه های روبرو به انداز کافی خوش ساخت و خوب هست، تا هر شخصی بخواهد برای یکبار هم که شده آن را ببیند و این علاقه زمانی بیشتر خواهد شد که عوامل سازنده و بازیگران آن هم در کنار آدمی بنشینند و فیلم خودشان را تماشا کنند. این لذت در حالی برای ما نمود پیدا کرد که تمام در آمد حاصل از اکران این فیلم به منظور حمایت از هنرجویان وکارآموزان توان‌‌‌یاب رعد به این مجتمع اختصاص یافت . جا دارد تا علاوه بر تشکراز عوامل این فیلم و هنرمندان زیادی همچون رخشان بنی اعتماد، نیما شاهرخی نیا، علی معلم و... از شما عزیزانی که برای دیدن این فیلم به مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد آمدید؛ تشکر کنیم.


 


شادی قسمت نشده، اندوه بزک شده است


 


عبارت کوتاهی که در میان تیتر این نوشته آمده است در ورودی بیست و ششمین بازارچه خیریه رعد که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی معلول بر پا شده بود، جلوه‌ گری می‌کرد و در ادامه آن اشاره کرده بود استاد جمشید مرادیان به اتفاق چند نفر از هنر جویانش تصمیم گرفتند با حضور در مجتمع رعد اثری خلق کنند و آن را به کار آموزان توان یاب اهدا نمایند تا گام کوچکی برای شاد کردن دل این گروه از هموطنان بردارند. هر چند نام و اعتبار استاد مرادیان با آن شهرت جهانی هرگز کوچک محسوب نمی شود با این وجود دقت در همین چند جمله یک دنیا پند و عبرت در خود دارد. جا دارد که در اینجا از ایشان برای این لطف بیکران و مجسمه بی نظیرشان تشکر ویژه ای صورت بگیرد.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


صعود ماهانا دیدنی بود


 


همزمان با روز جهاني معلولان، ماهاناجامی 28 ساله به همراه مرتضی حسینی(عبدی) 1866 پله برج  میلاد را در زمانی کمتر از 2 ساعت با دستانشان بالا رفتند تا با این کار توانمندی و اراده اشان را به جامعه نشان دهند..آنهایی که برای دیدار این عزیزان در گنبد آسمان برج میلاد امدند ؛ هنوز هم یا حسین گفتن های ماهانا را در گوش خود دارند، اما برای آنان که نیامده بودند فیلمی تهیه شده بود که در طول بازارچه هر روز پخش می شد ، هنرمندان و نیکوکاران زیادی برای دیدن این فیلم در مجموعه حضور یافتند. نیوشا ضیغمی بازیگر محبوبمان هم از آن دسته افرادی بود که در این بازارچه حضور یافت و به تماشای فیلم صعود ماهانا نشست.


 


اسفند ماه در راه است...


 




در آخر باید یادآوری کنم که تا بازارچه اسفند ، بازار خیریه نوروزی رعد زمان زیادی باقی نمانده است و ما از همینجا ، همین حالا از شما برای حضور در این بازارچه دعوت به عمل می آوریم ؛ در بازارچه نوروزی خیریه رعد علاوه بر مایحتاج روزمره ، شیرینی ، آجیل ، وسایل سفره هفت سین و ... نیز به فروش می رسد . چشم به راه تک تک شما نیکوکاران عزیز هستیم.


 


گزارش از: کاملیا مافی


 


 































 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است