صدای چکش های حراج خیریه رعد نشان از نیکوکاری داشت

10 اسفند 1392



نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد پس از ۲ روز نمایش ۷۶ تابلو و مجسمه از هنرمندان صاحب سبک کشور، عصر جمعه با حضور گروهی از شهروندان نیکوکار و هنردوست به معرض فروش گذاشته شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد جمعه نهم اسفند سالن همایش­های رعد میزبان جمعی از علاقمندان به آثار هنری بود که برای شرکت در نخستین حراج آثار هنری این مؤسسه خیریه گردهم آمده بودند. حرکتی که با هدف حمایت از آموزش، توانبخشی و اشتغال معلولان جسمی حرکتی برنامه­ ریزی شده بود با همراهی مردم نیکوکار و هنر دوست با موفقیت اجرا شد.


 


از آنجا که مدیریت هنری این حراج را امیر­حسین اعتماد مدیر گالری اعتماد بر عهده داشت طی چند ماه تعداد ۷۶ اثر هنری ارزشمند از هنرمندان نقاش و مجسمه­ ساز کشور را جمع­ آوری کرد که در میان آنها هنرمندان شناخته شده­ ای چون پرویز تناولی، علی اتحاد، حمید پازوکی، مصطفی چوب­ تراش، شهلا حسینی، بیژن صیفوری، نسترن صفایی، علی گلستانه، حسین ماهر، شهریار احمدی و... حضور چشم­گیر داشتند.


 



استقبال گرم شرکت­کنندگان و اجرای منحصر به­ فرد و صمیمی همایون ارشادی به اتفاق خواهرش طوفان گرکانی رویداد خوشآیندی را رقم زد که علاوه بر جلب رضایت حضار، مشارکت و همراهی آنها را به دنبال داشت. در نهایت حراج ساعت ۱۷ با تلاوت کلام ا... مجید آغاز شد.


 


بر اساس این گزارش پس از خوش آمد گویی مجری­ها و یادآوری قوانین حراج، آثار یک به یک به روی استیج منتقل و با توضیحاتی که برای هر اثر ارایه شد، علاقه­ مندان قیمت­های مورد نظرشان را برای آثار اعلام ­کردند.


 


حراج آثار هنر­های تجسمی رعد پس از ۴ ساعت و فروش اغلب آثار به نمایش گذاشته شده، رکورد فروشی معادل ۳۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به جا گذاشت که رضایت خاطر هنرمندان و برگزارکنندگان را به همراه داشت.


 



شایان ذکر است در قسمتی از مراسم حراج، کلیپی از فعالیت­های آموزشی و توانبخشی مجتمع رعد پخش شد که مورد تحسین حاضران قرار گرفت.


 


همچنین تندیس حراج توسط صدیقه اکبری مدیر عامل مجتمع رعد به امیر­حسین اعتماد مشاور هنری، آسا براتی مدیر اجرایی، همایون ارشادی و طوفان گرکانی مجریان مراسم و احسان لاجوردی مدیر عامل شرکت چاپ و نشر کاربه، هنر معاصر، به پاس خدمات صادقانه آنها اهدا شد.


 


در پایان این مراسم مدیر عامل مجتمع رعد ضمن قدردانی از هنرمندان و شرکت­ کنندگانی که با حضور و مشارکتشان توانمند­سازی کارآموزان و هنرجویان رعد را مورد حمایت قرار دادند، اظهار امیدواری کرد: سال آینده با بهره­ گیری از تجارب این دوره، دومین حراج رعد با کیفیت به مراتب بالاتر اجرا شود.


گزارش تصویری نخستین حراج آثار هنری تجسمی خیریه رعد



نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است