سعید رضایی مربی آموزش آتش‌نشانی: زمان طلایی اِطفا حریق را از آتش نشان‌ها نگیرید

سعید رضایی مربی آموزش آتش‌نشانی: زمان طلایی اِطفا حریق را از آتش نشان‌ها نگیرید

13 مهر 1390

به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی، با حضور یکی از مربیان آتش‌نشانی ایستگاه 25 کلاس آموزش آتش‌نشانی در مجتمع رعد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، سعید رضایی مربی آموزش استفاده از وسایل اطفاء حریق و روش‌های مناسب خاموش کردن آتش‌  ایستگاه 25 ضمن حضور در سالن همایش رعد به تاریخچه تأسیس آتش‌نشانی اشاره کرد و افزود: از سال 1303 که سازمان آتش نشانی در تهران تأسیس شده تا امروز 100 ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر فعالیت می‌کند و بنا داریم تا پایان سال این عدد را به 120 ایستگاه افزایش تا به که استاندارد پیش بینی شده برای کلان شهر تهران برسیم.

مربی آموزش آتش‌نشانی اصلی‌ترین مأموریت این سازمان را پیشگیری از حوادثی عنوان کرد که جان و مال مردم را تهدید می‌کند و افزود: در ایستگاه‌های آتش‌نشانی درحال حاضر 2 گروه فعالیت می‌کنند یکی گروه اطفاء حریق و دیگری گروه نجات است و هر کدام از این 2 گروه حدود 40 مأموریت اختصاصی بر عهده دارند که از آن جمله می‌توان به: نجات سقوط کنندگان، رفع مزاحمت حیوانات، نشت آب منازل، آب‌گرفتگی اماکن، نجات گرفتاران در آسانسور و آوار، نشست ساختمان اشاره کرد.

رضایی که آتش نشان درجه 5 است و گواهینامه پایه یک رانندگی دارد، می‌گوید؛ ترافیک تهران اصلی‌ترین مشکل آتش‌نشانی محسوب می‌شود هر چند مردم نسبت به گذشته بیشتر همکاری می‌کنند و مسیر را برای عبور خودروهای امدادی باز می‌کنند اما برخی اوقات تأخیر به علت ترافیک تهران است. بر اساس استاندارد باید از زمان تماس درخواست کننده ظرف مدت 90 ثانیه آتش‌نشان‌ها از ایستگاه خارج شوند و به صورت میانگین پس از 5 دقیقه به محل حادثه برسند تا زمان طلایی برای کنترل حادثه را از دست ندهند.

 

مربی آموزش آتش‌نشانی با اشاره بر اینکه اغلب مردم در برخورد با آتش‌سوزی اول خودشان وارد عمل می‌شوند و آنگاه که موفق نمی‌شوند با آتش‌نشانی تماس می‌گیرند زیرا هر چه مدت آتش‌سوزی بیشتر شود کنترل آن سخت‌تر می‌شود و تماس با آتش‌نشانی از انجام تلاش‌های بی‌نتیجه سودمندتر است.

  

در ادامه این کلاس سعید رضایی به انواع آتش‌سوزی و مناسب‌ترین وسایل و روش‌های کنترل آتش‌سوزی اشاره کرد و در بخش عملی در فضای باز طرز استفاده از کپسول آتش‌نشانی را به کارآموزان رعد آموزش داد و تعدادی از حاضران عملاً مراحل خاموش کردن آتش را تمرین کردند.

 

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است