در مجتمع رعد برگزار شد.

28 فروردین 1391

 


مراسم حمايت بانك گردشگری از كارآفرينی كارآموزان و مددجويان مؤسسات خيريه رعد، پيام اميد و زينب كبری (س)


 


همزمان با فصل بهار مراسم حمایت اشتغال و کارآفرینی با حمایت بانک گردشگری، كارآموزان، كارآموختگان و مددجويان 3 موسسه‌ي خيريه مجتمع رعد، بنياد خيريه زينب كبري (س) و خيريه پيام اميد با مشاركت بانك گردشگري برگزار شد.


 


به گزارش روابط‌عمومي مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد؛ در يك اقدام انسان دوستانه مسؤولان بانك گردشگري 100 نفر از كارآموزان و مددجويان مؤسسات خيريه منتخب را براي پرداخت كمك‌هاي خوداشتغالي انتخاب كردند و طي مراسمي كارت‌هاي افتتاح حساب مددجويان را با ايشان اهدا نمودند.


 


 در اين مراسم ابتدا مهندس احمد ميرزاخاني رئيس هيأت مديره مجتمع رعد ضمن يادآوري گزارش سازمان ملل در خصوص آمار معلولان جامعه بشري كه 2 درصد را شامل مي‌شود، افزود: بر اساس اين آمار در كشور ايران حدود 2 ميليون معلول وجود دارد در حالي كه آمارهاي ثبت شده سازمان بهزيستي عدد 800 هزار نفر را تأييد مي كند.


  


عضو هيأت مديره رعد در ادامه با تأكيد بر آموزش منجر به اشتغال به عنوان اصلي ترين هدف مجتمع رعد، افزود: طي 30سال فعاليت مجتمع رعد همواره تلاش كرديم توان‌يابان را از خانه خارج كنيم و با آموزش‌هاي كاربردي زمينه‌هاي اشتغال آنها را فراهم سازيم در اين مدت بيش از 5000 نفر كارآموخته دوره‌هاي آموزشي رعد با موفقيت سپري كردند و حدود 40 درصد آنها به اشتغال مورد نظرشان دست يافتند.


  


 ميرزاخاني ضمن يادآوري فعاليت 3 مركز آموزشي رعد در غرب، شرق و جنوب غرب تهران  و 12 مركز در ساير مراكز استاني و شهرستاني، تأكيد كرد: امروز اصلي‌ترين مسئله جامعه اشتغال است و اين مسئله براي كارآموختگان آموزش ديده، مجتمع رعد هم وجود دارد از اين رو مهمترين خدمتي كه مي‌توانيم به اين عزيزان داشته باشيم حمايت از اشتغال توان‌يابان كارآموخته است. تجربه نشان مي‌دهد بيشترين اشتغال‌زايي در كارآموختگان رشته حسابداري و كامپيوتر وجود داشته است از اين رو ضمن اعلام آمادگي مجتمع رعد براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي رايگان ويژه كاركنان توان‌ياب آن بانك، تقاضا مي‌كنيم بانك گردشگري در جهت اشتغال و كارآفريني عزيزان توان‌ياب نقش جدي ايفا كنند.


 


در ادامه اين مراسم ناصر سالار مديرعامل بانك گردشگري با حضور در محل خطابه طي سخناني ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع كارآموزان و مددجويان مراكز خيريه، گفت: من از ياران ديرآشناي مجتمع رعد هستم و همسرم سركار خانم دكتر جوادي سال‌هاست كه خود را وقف خدمت به مجتمع خيريه رعد كرده است.


 


ايشان با يادآوري اين نكته كه وقتي در كنار عزيزان توان‌ياب و مددجو هستم احساس سبكي مي كنم، افزود: چند سال قبل تابلوي با عنوان بسم الله الرحمن الرحيم از مجتمع رعد خريده‌ام كه حاصل هنرمندي دستان يك دختر توان‌ياب است و من آن تابلو را با ارزش‌ترين شئي منزل خود مي‌دانم .


 


مديرعامل بانك گردشگري با تأكيد بر مسئله اشتغال كارآموزان يادآور شد، بهترين هديه‌اي كه بانك گردشگري مي‌تواند به عزيزان مددجو بدهد تلاش در زمينه كارآفريني و تأمين استقلالي است كه شما به آن نياز داريد.


 

















 


ايشان در پايان سخنان خود با ذكر حديثي از حضرت امام علي (ع) با مضمون «ارزش هر كس به اندازه خوبي‌هاي اوست» خبر حمايت بانك گردشگري براي تأمين هزينه تحصيل 10 نفر دانشجوي نيازمند مركز علمي كاربردي رعد  را اعلام و تأكيد كرد: سعي مي‌كنيم براي اشتغال توان‌يابان و مددجويان در بانك گردشگري و ساير دستگاه‌ها تمام توان خود را بكار بنديم.


 


در اين مراسم گروه سرود توان‌يابان قطعات را اجرا كردند و در ادامه مديرعامل بانك گردشگري و هيأت همراه از مركز آموزش علمي كاربردي رعد كه نخستين دانشگاه مناسب‌سازي شده معلولان است و نيز كلينيك توان بخشي و كلاس‌هاي مهارت‌آموزي توان يابان بازديد كردند.


 

















 


شايان ذكر است بانك گردشگري با افتتاح حساب پس انداز براي 100 نفر از توان‌يابان و مددجويان موسسات خيريه رعد، پيام اميد و زينب كبري (س) از طرح‌هاي خود‌اشتغالي آنها حمايت كرد.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است