درخشش طلوع میلاد امام حسن(ع) در خیریه رعد

10 تیر 1394



در آستانه ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) ضیافت افطاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور، دکتر محمود علیمحمدی مشاور امور معلولان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدیقه اکبری مدیر عامل به اتفاق اعضای هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و جمعی از مدیران و مسؤولان دستگاه­های مرتبط، هنرمندان صدا و سیما و استقبال کم نظیر کارآموزان و کارآموختگان مجتمع رعد برگزار شد.


 


به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ در این مراسم دکتر محسنی بندپی با تاکید بر نقش سازمان­های مردم نهاد در حوزه معلولان گفت: مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد یکی از با قدیمی­ ترین، علمی ­ترین و تخصصی­ ترین مرکزآموزشی معلولان در ایران است که در بُعد مسائل اشتغال، آموزش، مسائل فرهنگی و مراقبت از معلولان به عنوان یک مرکز نمونه است و ما باید امثال این مراکز را در سطح کشور بیشتر توسعه بدهیم و این مراکز به عنوان الگو و سرمشق مطرح بشوند.


 


دکتر محسنی با اشاره به خاطره­ای از روزهای اول انتخابش به ریاست سازمان بهزیستی کشور، افزود: در ابتدای مسؤولیتم در بهزیستی شاهد بودم که گروهی از سوئد برای آموزش نحوه اشتغال معلولان و انتقال دانش پیشرفته به این مرکز آمده بودند و به نظرم می­رسد بهریستی باید پیش از واگذاری مجوز به مراکز مشابه یک دوره آموزش و کارآموزی در این مراکز نمونه برگزار کند سپس این مراکز را توسعه دهد.


 


رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تصویب لایحه بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در هیأت وزیران اظهار کرد: این برنامه از جامعیت کافی برخوردار است و از مناسب‌سازی فضای شهری تا ارائه خدمات مطلوب توانبخشی و پزشکی، حمایت‌های بیمه‌ای، امور ورزشی، فرهنگی و هنری، سوادآموزی و آموزش و پرورش، کارآفرینی و اشتغال، حمایت‌های قضایی و پیشگیری از معلولیت‌ها همه نیازهای جامعه معلولان کشور را پوشش می­دهد.


 


وی با اشاره به لایحه افزود: بخشی از مواد قانون که در اختیار خود دولت بود در قالب مصوبه هیأت وزیران تصویب شد و از امروز قابل اجرا خواهد بود اما بخش دیگری از این مواد که نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی است به عنوان لایحه ارایه می­شود.


 


در قسمتی از این مراسم سپس گروه موسیقی سنتی کارآموزان مجتمع رعد با حضور فرناز احمدی، فدیا کوهی، امیر همتیان، آرزو براتی، مرضیه دیانت فر، حمید­رضا رجبی و اشرف رجبی چند قطعه موسیقی محلی و سنتی اجرا کردند و گوشه­ای از توانمند­های خود را به نمایش گذاشتند. این قسمت با استقبال خوب حضار مواجه شد.


 


در این مراسم صابر خراسانی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت با اجرای برنامه­ ای سرشار از معنویت شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) را جلوه ­ای خاص بخشید، وی پس از اتمام برنامه ­اش که به اذان مغرب ختم شد، گفت: این افطاری اولین افطاری است که امسال در ماه رمضان شرکت کرده ام و توفیق پیدا کردم در جمع شما توان­یابان باشم و این افتخار بزرگی برای من است.


 


در ادامه عباس­زاده مجری توانمند صدا و سیما با خواندن زیارت خاصه علی ابن موسی الرضا به پیشواز اذان مغرب رفت و با صدایی دلنشین و آسمانیش اذان مغرب تلاوت کرد.


 


پس از افطار مستند "چرا رعد؟" ساخته صابر خواجه دلویی به نمایش درآمد. در این مستند کارآموزان واحد آموزش، دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و کارکنان و نیکوکاران خیریه رعد در فضایی صمیمی دلایل حضورشان در خیریه رعد و تأثیر آن در زندگی فردی و شغلی خود را را بیان کردند.


 


در پایان این مراسم دکتر انوشیروان محسنی بند پی از قسمت­های مختلف رعد از جمله کلاس­ها و کارگاه­ها­ی آموزشی، کلینک توانبخشی، سالن همایش، مرکز آموزش علمی کاربردی رعد و ... بازدید کرد.


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است