گفتگو با ترانه میلادی:

12 آبان 1394
ترانه میلادی: در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی داوطلبان مسابقات ابیلیمپیک 2016 فرانسه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مجتمع رعد به سوالات زیر پاسخ داد.

 



 


●تاثیر برگزاری المپیادهای مهارتی _ تخصصی افراد دارای معلولیت کشور را چطور ارزیابی می کنید؟


مسابقات ابیلیمپیک سالیان زیادی است که در جهان برگزار می شود و این نهمین دوره از برگزاری مسابقات است اصولا بحث شناسایی توانمندی های افراد دارای معلولیت و عرضه آن به جامعه با دو هدف صورت می گیرد؛ اول اینکه معلولان را ترغیب به فعالیت های اجتماعی بیشتری می کند و به خودکفایی و استقلال فردی سوق می دهد و دیگر اینکه افراد سالم را با توانایی ها و قابلیت های این افراد آشنا می کند که از این منظر رویداد مهمی تلقی می شود.


 


●نقش سازمان فنی و حرفه ای را در این زمینه تا چه حد موثر تلقی میکنید؟


در ایران سازمان فنی حرفه ای به تازگی وارد این وادی شده است در صورتی که به زعم ما فعالان حوزه ی معلولان جامعه، این مهم باید یکی از وظایف اصلی این سازمان باشد و حتی وزارت کار هم می تواند هم­دست توانمند سازی و آموزش مهارت های لازم به افراد دارای معلولیت باشد.


 


متاسفانه باور غلطی که وجود دارد این است که هر چیزی که مرتبط با افراد دارای معلولیت باشد، انتظارات ؛ متوجه سازمان بهزیستی است در صورتی که زندگی یک فرد معلول هم مانند سایر افراد جامعه دارای جنبه های مختلفی است که هر کدام از سازمان های مربوطه  باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرند اشتباه است که بخث مهارت آموزی، تحصیلات، اشتغال، ازدواج را از سازمان بهزیستی انتظار داشته باشید.


 


●سازمان های مردم نهاد تا چه حد میتوانند تاثیرگذار باشند؟


_سازمان های مردم نهاد از مدتی پیش مشارکت خود را در این زمینه اعلام کردند و از سازمانهای دولتی هم خواستند که مسئولیت خود را جدی بگیرند ما به تازگی توانستیم نمایندگان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای را سر یک میز بنشانیم که همکاری های لازم را با هم داشته باشند در کشورهای پیشرفته این رویداد به صورت یک روز ملی در تقویمشان ثبت می شود و این مسابقات هم به صورت سالیانه برگزار می شود و به فرد برگزیده فرصت رقابت در سطح جهانی داده می شود متاسفانه ما در کشورمان به دلیل نداشتن هماهنگی های لازم بین سازمانهای ذی ربط ؛ زمان بسیاری را از دست دادیم و به کیفیت مد نظرمان در این زمینه دست پیدا نکردیم اما در هر حال به قدمی که برداشته ایم امیدواریم و هدفمان این است که به صورت یک برنامه ی مدون و تقویمی دربیاید.


 


●سطح این المپیاد را در کشورمان چگونه ارزیابی میکنید؟


ما خوشبختانه افراد مستعد و با قابلیت های بالای زیادی در کشور داریم اما متاسفانه هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و آن هم به این خاطر نیست که بچه ها تلاش خود را نکرده اند بلکه زمینه لازم برای پیشرفت وجود نداشته است و آموزش های به روز در دسترس این افراد نبوده است و به همین خاطر امکان حضور در سطح جهانی نداشته اند.


 


●آیا تبلیغات لازم در این زمینه صورت گرفته است؟


در این دوره از مسابقات به علت محدودیت زمانی که وجود داشت نتوانستیم تبلیغاتی که برای اطلاع رسانی در سطح کشور مد نظرمان بود را انجام دهیم ولی با این وجود از طریق سازمان های مردم نهاد توانستیم تعدادی از ماهرین را جذب کنیم. امید این است که بتوانیم با برنامه ریزی به انسجام و کیفیت مورد نظر در مسابقات برسیم.


 


 


نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است