دستاوردهای فدراسیون ورزشهای جانبازان‌ و معلولان در سال۹۴

10 اسفند 1394

از اولین ماه سال ۹۴ اعزام های برون مرزی آغاز شد که ماحصل آن تاکنون کسب ۵۴ نشان رنگارنگ و ۷۸ سهمیه بازی های پارالمپیک بوده است.


 


از ۷۸ سهمیه کسب شده، بخشی مربوط به فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان است و در رشته قایقرانی نیز اعزام کسب سهمیه توسط فدراسیون قایقرانی انجام گرفت و فدارسیون جانبازان و معلولان نیز در این زمینه مشارکت داشت.


 


با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، پرونده اعزام های برون مرزی و به دنبال آن کسب مدال و سهمیه همچنان باز است و ملی پوشان در اسفند ماه و نیز فروردین سال جدید در مسابقات متعددی از جمله رقابتهای والیبال نشسته جام بین قاره ای، رقابتهای دو و میدانی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، مسابقات دو و میدانی فزاع امارات، مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری ایتالیا و نیز مسابقات قهرمانی جهان بوچیا در چین، حضور می یابند.


 


در ادامه به گزیده ای از دستاوردهای فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان در سال ۹۴ اشاره می شود:


 


* کسب ۵۴ نشان رنگارنگ از ۱۵ اعزام برون مرزی تا پایان بهمن ماه شامل ۱۵ نشان طلا، ۲۸ نقره و ۱۱ برنز.


 


* کسب ۷۸ سهمیه تا پایان بهمن ماه در سه رشته تیمی، والیبال نشسته مردان و زنان و بسکتبال با ویلچر، تیمی فوتبال پنج نفره (بخش نابینایان و کم بینایان)، و رشته های دو و میدانی، قایقرانی، تیراندازی، تیر و کمان، وزنه برداری، دوچرخه سواری، شنا، جودو ( نابینایان و کم بینایان)


 


* برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی مهر رضوی با حضور نزدیک به دو هزار ورزشکار دارای معلولیت زیر ۲۵ سال به منظور استعدادیابی و شناسایی نیروهای جوان و پشتوانه سازی برای تیمهای ملی جانبازان و معلولان.


 


* کسب سهمیه المپیک در رشته تیر و کمان توسط زهرا نعمتی. این بانوی کماندار، اولین ورزشکار زن دارای معلولیت ایرانی است که همزمان موفق به کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک شده و علاوه بر این، پرچمداری کاروان المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز به وی واگذار شده است.


 


زهرا نعمتی علاوه بر این افتخارات، در نظر سنجی وب سایت رسمی کمیته بین المللی پارالمپیک موفق شد با کسب بیش از ۴ هزار رای به عنوان ورزشکار برتر ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ انتخاب شود.


 


* حضور سه رشته جدید در کاروان ایران برای بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶. رشته والیبال نشسته بانوان که برای اولین بار حضور پارالمپیکی خواهد داشت و سهمیه این بازی ها را با کسب عنوان نایب قهرمانی از رقابتهای پاراآسیایی اینچئون دریافت کرده است. رشته پاراکانو در قایقرانی که برای اولین بار است ایران در آن نماینده دارد و شهلا بهروزی راد با کسب عنوان ششم از مسابقات جهانی ایتالیا موفق شد به عنوان اولین بانوی ایرانی سهمیه حضور در رقابت های پارالمپیک را از آن خود کند. رشته کامپوند در تیر و کمان نیز در زمره سهمیه اولی های ایران است، هادی نوری از مسابقات جهانی آلمان موفق شد سهمیه این ماده را از آن خود کند.


 


* تصویب آیین نامه ترویج فرهنگ حضور و حمایت از سلامتی، نشاط، توانمند سازی و افتخار آفرینی جانبازان و معلولان توسط شورای فرهنگ عمومی کشور و در دست اقدام بودن تصویب این آیین نامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی. در همین راستا، اولین جلسه شورای عالی توسعه در خصوص ابلاغ وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌ها، به میزبانی وزارت ورزش و با حضور معاون وزیر برگزار شد و پس از آن اولین نشست شورای هماهنگی با حضور روئسای فدراسیون های مرتبط و نمایندگان سازمان ها تشکیل گردید.


 


* امسال اولین سالی است که روز ملی پارالمپیک به صورت رسمی در تقویم کشور به ثبت رسیده بود و ۲۴ مهر، همانند سال‌های گذشته، جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک همزمان در سراسرکشور برگزار شد.


 


 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است