برگزاری کارگاه آینده­نگری ویژه کارکنان مجتمع رعد

برگزاری کارگاه آینده­نگری ویژه کارکنان مجتمع رعد

23 بهمن 1395

دومین کارگاه آموزشی پیاپی آینده پژوهی با تدریس وحید شامخی مشاور مدیریت استراتژیک تکنولوژی سازمان­ها، ویژه مدیران و کارکنان خیریه رعد در سالن همایش این مؤسسه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد در این کارگاه آموزشی یک روزه که جمعی از مدیران و کارکنان حضور داشتند، مدرس دوره ضمن بیان تفاوت­های اساسی آینده نگری با پیشگویی یا غیب­گویی، افزود: آینده پژوهی بررسی تمام اتفاق­های ممکن در یک بازه زمانی مشخص با ثبت سناریوهای گوناگون از عدم قطعیت­های ممکن است.

 

وی با شمردن 6 قانون مهم در آینده نگری، افزود: باید در نظر داشته باشیم در موضوع آینده پژوهی «شگفتی سازها» احتمال وقوع کمتری دارند، اما چنانچه اتفاق بی­افتد، تحولات بزرگی رخ خواهد داد.

 

در بخش دوم این کارگاه آموزشی مدرس، ضمن تشریح 23 نکته مهم در نوآوری با همکاری حاضران برای هر مورد مثال­های مرتبط را مطرح کردند.

 

شایان ذکر است در این کارگاه آموزشی با تشکیل کارگروه های فرضی یک نمونه عملی از آینده نگری در مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد اجرا شد. در این بخش مهم ترین موضوع آینده­نگری مجتمع رعد حمایت از تصویب لایحه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت معرفی شد. زیرا این لایحه پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تبدیل شدن به قانون تأثیر بسزایی در توانمندسازی جامعه هدف ایفا می­کند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است