ضرروت صادر نشدن پایان کار ساختمان‌های مناسب‌سازی نشده

ضرروت صادر نشدن پایان کار ساختمان‌های مناسب‌سازی نشده

7 اسفند 1395

مدیر کل بهزیستی یزد با اشاره به ضرورت اجرای قانون مناسب‌سازی از سوی دستگاه‌های مختلف استان، گفت: شهرداری‌ها مطابق ماده دو قانون حمایت از معلولین از صدور پروانه احداث و پایان کار ساختمان‌ها و اماکن عمومی که مناسب‌سازی نشدند خودداری کنند.

 

 دکتر«جلیل عفتی» در دوره آموزشی مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی شهر یزد اظهار کرد: باید این باور در تمامی افراد و مدیران شکل بگیرد که همه انسان‌ها در بهره‌گیری از امکانات برابر هستند و باید بهترین شرایط برای استفاده از محیط برای افراد معلول فراهم شود.

 

وی با توجه به این که در هر ساعت 40 نفر بر اثر تصادف در کشور مجروح می شوند،به آمار تصادفات در استان یزد اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای به دست آمده 1.9 درصد حادثه دیدگان در تصادفات شهری فوت می‌‎شوند.

 

عفتی در ادامه با بیان این که 10 درصد جامعه ما به طرق مختلف دچار معلولیت و آسیب هستند، افزود: 4.5 درصد معلولین استان دارای معلولیت‌های شدید بوده که تعداد عمده آنها مربوط به معلولیت‌های جسمی حرکتی است.

 

مدیر کل بهزیستی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به جامعه سالمندی استان اشاره کرد و ادامه داد: نرخ سالمندی استان یزد 8.7 درصد است و حدود 90 هزار سالمند در استان زندگی می‌کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به وجود الزامات قانونی در اجرای مباحثی نظیر مناسب‌سازی شهری و اماکن عمومی، خاطرنشان کرد: طبق ماده دو قانون حمایت از معلولین، دستگاه‌ها مکلفند تا نسبت به اجرای طرح‌ها مناسب‌سازی اقدام کنند.

 

وی در پایان با اشاره به ضرورت مناسب‌سازی شهری، تأکید کرد: شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و پایان کار ساختمان‌ها و اماکن عمومی که استانداردهای تخصصی و مباحث مناسب‌سازی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است