بخش عقدای اردکان برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی می‌شود

بخش عقدای اردکان برای معلولان و سالمندان مناسب‌سازی می‌شود

7 اسفند 1395

دومین جلسه‌ی مشترک ستاد مناسب‌سازی محیط شهری و شورای ساماندهی امور سالمندان شهر عقدا در سال 95 با محوریت تدابیر لازم به منظور بهره‌مندی مطلوب‌تر معلولان و سالمندان از امکانات و خدمات موجود در بخش عقدا و نیز تحقق اهداف «شهر بدون مانع و دوستدار سالمند» برگزار شد.

 

 «امیدولی عضدزاده» رییس اداره بهزیستی اردکان در این جلسه اظهار کرد: در کشور ما با وجود آن که درصد قابل توجهی از جمعیت جامعه را افراد معلول، جانباز و سالمندان تشکیل می‌دهند اما متاسفانه بحث مناسب‌سازی محیط شهری آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

وی با برشمردن اهداف تشکیل ستاد مناسب‌سازی و شورای ساماندهی امور سالمندان و تشریح  قوانین موجود در این حوزه، بررسی وضعیت موجود اماکن عمومی، ادارات دولتی، پارک‌ها ، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه موجود در بخش عقدا را ضروری دانست.

 

دبیر ستاد مناسب‌سازی  و شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان اردکان همچنین بر ارائه راهکارهایی در جهت دستیابی به این دو هدف و تسهیل دسترسی معلولان و سالمندان به امکانات شهری تاکید کرد.

 

 عضد‌زاده با اشاره به ماده چهار بخشنامه بودجه سال 1396 شهرداری‌ها‌ی کشور، عنوان کرد: شهرداری‌های سراسر کشور موظف هستند برای مناسب‌سازی اماکن عمومی اقداماتی شامل مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها همچنین پارک‌ها و تجهیز و نصب چراغ‌ها و علائم راهنمایی و هشداردهنده مناسب در معابر عمومی و برجسته‌سازی سطوح پیاده‌رو‌های نزدیک به تقاطع‌ها و همچنین پارک‌ها،‌ رفع موانع و تطبیق مقررات و صدور پروانه با ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان، انجام دهند.

 

وی افزود: باید مناسب‌سازی شهری را یک فرهنگ بدانیم تا با فرهنگ مناسب بستر تحول در جامعه و سازمان‌های دولتی توسعه یابد.

 

رییس بهزیستی اردکان در پایان سخنانش از کلیه اعضاء به ویژه بخشدار، شهردار، اعضای شورا، دهیاری‌ها و دیگر متولیان دولتی و غیردولتی بخش خواست در خصوص مناسب کردن تجهیزات موجود خود جهت دسترسی آسان معلولان و سالمندان طبق استاندارد‌های مناسب‌سازی اقدام کنند.

 

گفتنی است، در ادامه سایر شرکت‌کنندگان در این جلسه  که شامل بخشدار عقدا، کارشناسان بهزیستی، نماینده شهرداری عقدا، جمعی از مسئولین ادارات، اعضای شورا و دهیاری‌های این بخش بودند، با بیان برخی از اقدامات دستگاه‌ها در راستای دستیابی به اهداف شهر بدون مانع و دوستدار سالمند، سال 96 را سال تحول بخش عقدا در این حوزه نشانه‌گذاری کردند.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است