ساخت جاده سلامت معلولان در اصفهان

ساخت جاده سلامت معلولان در اصفهان

14 اسفند 1395

مدیرعامل انجمن آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: به موازات جاده سلامت ناژوان جاده‌ای با همین متراژ و مناسب برای معلولان در حال احداث است نیازهای همه گروه‌های معلولان در آن دیده شده است.

 

غلامرضا پسته‌ای: اتفاق خوبی که در ناژوان می افتد این است که مسئولان با نظارت معلولان اقدام به ساخت جاده‌ای به عنوان جاده سلامت برای معلولان، کرده‌اند و جایی را نمی‌سازند که مورد تایید این قشر نباشد.



وی افزود: جاده‌ای با نام جاده سلامت، سال‌ها قبل در ناژوان راه اندازی شده است که از پل نصر آغاز و تا فاصله‌ای حدود هزار و 700 متر ادامه می‌یابد و درحال حاضر مردم برای پیاده روی و دوچرخه سواری از آن استفاده می‌کنند.



مدیرعامل انجمن آسیب نخاعی استان اصفهان افزود: به موازات این جاده، جاده‌ای با همین متراژ و مناسب برای معلولان در حال احداث است ولی این جاده صرفا برای ویلچرنشینان نیست و نیازهای مورد نظر معلولان از نظر مناسب سازی برای همه گروه‌های معلولان در این جاده دیده شود.



پسته‌ای اظهار کرد: این پروژه تا اندازه‌ای شروع به کار کرده است و بازدیدهایی نیز صورت گرفته است ولی قرار است کارهای بیش‌تری در آن انجام گیرد که نیاز به زمان دارد.



وی در خصوص زمان بهره برداری از این جاده، گفت: قرار بود تا قبل از عید این مسیر به بهره برداری برسد و منتظر تخصیص بودجه‌هایی بوده‌اند که طبق گزارشات این بودجه‌ها تخصیص داده شده است و به همین دلیل شرایط بهره برداری از آن در حال فراهم شدن است.



مدیرعامل انجمن آسیب نخاعی استان اصفهان اظهار کرد: در زمینه مناسب سازی شهر برای معلولان، از طرف شهرداری، شورای شهر و ستاد مناسب سازی استان اقدامات خوبی درحال انجام است و اصفهان از نظر مناسب سازی شروع خیلی خوبی داشته است و دوستان در حال جبران گذشته هستند، ولی آنچه مسلم است این است که اقدامات هنوز کافی نیست و برای رسیدن به ایده آل راه زیادی داریم.



پسته‌ای با اشاره به روز درختکاری گفت: روز یکشنبه مصادف با روز درختکاری است و معلولان از انجمن‌های مختلف در این جاده حضور پیدا کرده و به صورت نمادین در این جاده درختکاری خواهند کرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است