زیلا: نیازی به تشکیل اردو نیست تا قایقرانان حقوق‌ بگیرند

زیلا: نیازی به تشکیل اردو نیست تا قایقرانان حقوق‌ بگیرند

23 اسفند 1395

دبیر انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان در پاسخ به انتقاد یکی از قایقرانان حاضر در اردوی تیم ملی درباره پرداخت نشدن حقوق از سوی این فدراسیون به اردونشینان، گفت: چون سیاست فدراسیون جانبازان و معلولان تمرکززدایی است، این اردوها زیر نظر فدراسیون قایقرانی تشکیل شده نه فدراسیون جانبازان و معلولان.

 

قربان زیلا اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون قایقرانی داریم کلیه کارهای فنی  حتی اسکان، تغذیه و ... با فدراسیون قایقرانی است و اعزام ما بر عهده فدراسیون جانبازان و معلولان است. از سوی دیگر چون سیاست فدراسیون بر مبنای تمرکززدایی است و در حال‌ حاضر تورنمنت مهمی هم‌چون قهرمانی آسیا، جام جهانی را پیش‌رو نداریم، در نتیجه‌ نیازی به تشکیل اردو نیست تا قایقرانان خود را در شرایط آمادگی نگه دارند. ما یکی دو ماه قبل از برگزاری تورنمنت‌های مهمی اردو برگزار می‌کنیم و نفرات تیم‌ ‌ملی را به اردو دعوت می‌کنیم. در این صورت فدراسیون جانبازان و معلولان وظیفه دارد که تمام هزینه‌ها حتی حق‌الزحمه ورزشکاران را پرداخت کند.

 

او گفت‌: برخی از ورزشکاران چون دوست ندارند در استان‌های خود تمرین کنند و تصور می‌کنند در استان‌های خود شرایط تمرینی برای‌شان مهیا نیست در نتیجه‌ تصمیم می‌گیرند با هماهنگی فدراسیون قایقرانی در دریاچه آزادی تمرینات خود را پیگیری کنند. بنابراین فدراسیون وظیفه‌ای ندارد که در چنین شرایطی به این افراد حقوق پرداخت کند.

 

دبیر انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان در ادامه‌ خاطرنشان کرد:  هر زمان سرمربی تیم‌ ‌ملی یا فدراسیون جانبازان و معلولان تصمیم بگیرد که قایقرانان باید وارد اردوی تیم‌ ‌ملی شوند باید تمام هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم. اما در حال‌ حاضر سیاست فدراسیون تمرکززدایی است و نیازی به برپایی اردوی تیم‌ ‌ملی نیست.

 

زیلا هم‌چنین درباره قول پاداش به مدال‌آوران قهرمانی آسیا در ازبکستان که بعد از بازی‌های پارالمپیک ریو برگزار شد، بیان‌ کرد: هیچ قول پاداشی داده نشده است و من واقعا نمی‌دانم که چرا قایقرانان به‌دنبال بزرگ‌نمایی این گونه مسائل هستند. من هنگام برگزاری این رقابت‌ها در کنار ورزشکاران بودم و قول هیچ گونه پاداشی از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک برای مدال‌آوران داده نشد. اگر ادعایی نیز در این زمینه وجود دارد ادعای خود قایقرانان است.

 

وی ‌اضافه کرد: پنج سال است که دبیر انجمن قایقرانی هستم و 25 سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم، در این مدت نه ریالی از فدراسیون دریافت کردم و نه توقعی برای همراهی با تیم‌های اعزامی داشتم؛ اگر کاری نیز انجام می‌دهم به خاطر عشقم به قایقرانی است.

 

دبیر انجمن قایقرانی جانبازان و معلولان با اشاره به نبود ‌اسپانسر در قایقرانی جانبازان و معلولان، خاطرنشان کرد: قایقرانی جانبازان و معلولان رشته مظلومی است که هیچ ‌اسپانسری حاضر به سرمایه‌گذاری در آن نیست. ما دوست داریم به وضعیت معیشت قایقرانان بپردازیم اما اوضاع مالی فدراسیون به گونه‌ای نیست که توجه ویژه‌ای را از نظر منابع مالی به قایقرانان داشته باشد.

 

او در پایان گفت‌: امیدوارم با استقلال کمیته‌ ملی پارالمپیک از نظر رسیدگی به ورزشکاران در سال آینده شرایط بهتری را فراهم کنیم و دیگر ورزشکاران با حضور در اردوها دغدغه‌ای از نظر مالی نداشته باشند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است