توضیحات بانوی المپیکی ایران در خصوص جلسه کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت

توضیحات بانوی المپیکی ایران در خصوص جلسه کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت

14 فروردین 1396

کماندار پارالمپیکی ایران درخصوص حضور در نشست سازمان ملل، گفت:نمایندگان ایران در نشست فوق از اقدامات رفاهی که برای همسان سازی حقوق معلولان نسبت به دیگر افراد جامعه انجام داده بود، توضیحاتی ارائه کردند.

 

 جلسه دفاع جمهوری اسلامی ایران از گزارش مقدماتی خود به کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت دوم و سوم فروردین ماه سال 1396 در ژنو برگزار شد و «زهرا نعمتی» به عنوان نماینده ورزش معلولان ایران در آن حضور یافت.


نعمتی در این خصوص، عنوان کرد: در این جلسه درخصوص عملکرد ورزشکاران ایرانی حاضر در بازی های پارالمپیک و چگونگی پیشرفت این بخش توضیخاتی ارائه و درباره نتایجی که در بازی های پارالمپیک ریو به دست آمد، مطالبی عنوان کردم.


کماندار المپیکی و پارالمپیکی کشورمان، اظهار داشت: دراین جلسه در خصوص برابرسازی جوایز پارالمپیکی و المپیکی ها و اقداماتی که برای کودکان و نوجوانان معلول در ایران انجام شده است، سوالاتی مطرح گردید که پاسخ های لازم را ارائه کردم.


وی همچنین درباره اقداماتی که برای کودکان و نوجوانان انجام شده است، گفت: در این باره کمیته ملی پارالمپیک کمیسیون ورزش همگانی را تشکیل داده که طبق مفاد کنوانسیون، به ورزش کودکان و نوجوانان نیز اهمیت داده شده است. درحال حاضر 124 هزار نفر از مدارس استثنایی تحت آموزش هستند تا این افراد از طریق ورزش توانمندسازی شوند.


نعمتی با تاکید براینکه ورزش یکی از بهترین مسیرها برای تسلیم نشدن برابر معلولیت است، یادآور شد: نکات مطرح شده و عملکرد کمیته ملی پارالمپیک برای اعضای کنوانسیون افراد دارای معلولیت قابل توجه بود. من هم از معلولان درخواست کردم که تسلیم معلولیت نشوند.


وی در پایان اظهار داشت: سایر اعضای تیم ایرانی حاضر در جلسه نیز درباره برابرسازی حقوق افراد دارای معلولیت و بدون معلولیت و اشتغال زایی و اقدامات به عمل آمده برای مناسب سازی امکان شهری و عمومی و حق اشتغال مناسب و برابر برای معلولان در جامعه صحبت کردند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است