اله مانی: کلاس‌بندی پزشکی جدید فوتبال ۷ نفره روند کار را سخت کرده است

اله مانی: کلاس‌بندی پزشکی جدید فوتبال ۷ نفره روند کار را سخت کرده است

16 فروردین 1396

رییس انجمن فوتبال جانبازان و معلولان با اشاره به تغییر شیوه کلاس‌بندی پزشکی فوتبال هفت نفره در سال ۲۰۱۷ گفت: هر چند این مساله کار ما را از نظر ارنج تیم سخت‌تر می‌کند، اما تنها برای کسب سکوی قهرمانی در مسابقات جهانی آرژانتین شرکت خواهیم کرد.

 

 امین اله مانی: بعد از قطعی شدن حضور تیم فوتبال هفت نفره در مسابقات قهرمانی جهان که در آرژانتین برگزار خواهد شد، اظهار کرد: به دلیل این که این رقابت‌ها قرار بود به صورت میکس برگزار شود، در ابتدا هیچ امیدی برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان آرژانتین نداشتیم، اما با تلاش فراوان و با موافقت فدراسیون جهانی فوتبال مقرر شد که این رقابت‌ها تنها در بخش مردان برگزار شود.

 

او گفت: برای حضور هر چه بهتر در مسابقات جهانی آرژانتین، در اردیبهشت‌ماه رقابت انتخابی برگزار خواهیم کرد تا نفرات جدیدی را براساس شیوه جدید کلاس‌بندی پزشکی انتخاب و به تیم‌ ‌ملی ‌اضافه کنیم. هم‌چنین اردوی تیم‌ ‌ملی از تیر آغاز و تا شهریور و زمان اعزام تیم به این رقابت‌ها ادامه‌ خواهد داشت.

 

رییس انجمن فوتبال جانبازان و معلولان در پاسخ به این پرسش که آیا تورنمنت برون مرزی نیز برای تیم‌ ‌ملی فوتبال هفت نفره پیش‌بینی شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: در صورت موافقت فدراسیون به احتمال زیاد اواخر مرداد یک اردوی مشترک در روسیه و یا اوکراین برای آماده‌سازی تیم برگزار خواهیم کرد. البته این بستگی به نظر فدراسیون جانبازان و معلولان دارد  که با این اعزام موافقت کند یا خیر؟

 

وی با اشاره به اعمال یک‌سری تغییرات در شیوه کلاس بندی پزشکی فوتبال هفت نفره در سال ۲۰۱۷، اظهار کرد: این تغییرات سبب می‌شود که در پست‌های مختلف دچار مشکلات زیادی شویم. در حال‌ حاضر در کلاس هفت، چند بازیکن مطرح و خوب داریم که با این تغییرات در شیوه کلاس‌بندی پزشکی این احتمال وجود دارد که ما بازیکنان خوب خود را در پست‌های مختلف از دست بدهیم. البته این مساله نه تنها برای تیم ایران،‌ بلکه برای سایر تیم‌های فوتبال هفت نفره نیز مشکلات زیادی را در رقابت‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

 

اله مانی ‌اضافه کرد: برای این که بتوانیم حضور خود را در سکوی قهرمانی رقابت‌های جهانی آرژانتین تثبیت کنیم، باید با ترکیب جدید عازم این مسابقات شویم. زیرا تغییر شیوه کلاس‌بندی پزشکی سبب می‌شود تا در ارنج تیم نیز با مشکلات زیادی مواجه شویم. بنابراین از هم اکنون باید بازیکنان خود را با این تغییرات آماده کنیم تا بهترین شرایط را در مسابقات جهانی داشته باشیم.

 

او گفت‌: در دو دوره قبل که در رقابت‌های جهانی شرکت کردیم موفق به کسب دو مقام نایب قهرمانی شدیم، اما این بار تنها به سکوی قهرمانی فکر می‌کنیم.

 

رییس انجمن فوتبال جانبازان و معلولان در پایان پیرامون این پرسش که آیا در سال ۲۰۱۷ قوانین فوتبال هفت نفره نیز تغییر کرده است یا خیر؟ ‌اضافه کرد: خوشبختانه تغییراتی در قوانین نداشتیم و تنها شیوه کلاس‌بندی پزشکی نسبت به گذشته سخت‌تر شده است. هم‌چنین در رقابت‌های قهرمانی جهان امسال به جای ۸ تیم، ۱۶ تیم حضور خواهند داشت که در چهار گروه چهار تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این رقابت‌ها ۱۸ روز طول خواهد کشید و ما برای این که بتوانیم تیم را در این ۱۸ روز در شرایط آرمانی و آماده نگه داریم، نیاز داریم که یک روانشناس به کادر فنی اضافه کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است