مربی تیم ملی جودوی نابینایان: از جودوی آسیا و دنیا بسیار عقب هستیم

مربی تیم ملی جودوی نابینایان: از جودوی آسیا و دنیا بسیار عقب هستیم

21 فروردین 1396

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان درباره وضعیت این تیم برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: در حال حاضر جودوی ایران از جودوی آسیا و دنیا فاصله زیادی دارد و ما با دست خالی راهی این رقابت‌ها می‌شویم.

 

امیر عباس انوری  افزود: برای حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و هم‌چنین مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که خردادماه در ازبکستان برگزار می‌شود، چهار مرحله اردوی آمادگی برای تیم‌ ‌ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان پیش‌بینی کرده بودیم که در حال‌ حاضر آخرین اردوی این تیم را با حضور پانزده ورزشکار در مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌کنیم که از بین این پانزده نفر در اردویی که قبل از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی در اوایل اردیبهشت ماه خواهیم داشت، سه نفر در بازی‌های کشورهای اسلامی حضور خواهند داشت و هفت نفر راهی مسابقات آسیا – اقیانوسیه ازبکستان می‌شوند.

 

او گفت‌: برای ما مسابقات آسیا – اقیانوسیه در ازبکستان اهمیت بیش‌تری نسبت به بازی‌های کشورهای اسلامی دارد و به همین خاطر ترکیب اصلی تیم را برای این رقابت‌ها ارنج کردیم تا بتوانیم در این مسابقات به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنیم. هر چند بازی‌های کشورهای اسلامی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، اما چون تمام بهترین‌های جودوی دنیا در مسابقات آسیا – اقیانوسیه حضور خواهند داشت سعی ما بر این است که ورزشکاران خود را در این رقابت‌ها به بهترین شکل ممکن محک بزنیم تا سطح خود را نسبت به جودوی آسیا و دنیا ارزیابی کنیم.

 

مربی تیم‌ ‌ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا – اقیانوسیه چون در رنکینگ مسابقات جهانی ثبت می‌شود، برای ما دارای اهمیت است و هر چقدر ما بتوانیم امتیاز خود را در این مسابقه افزایش دهیم در حقیقت شانس حضور خود را برای شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۰ افزایش داده‌ایم. ما باید در رقابت‌های مختلف شرکت کنیم تا امتیازات لازم را برای  حضور در پارالمپیک به دست بیاوریم.

 

وی هم‌چنین از برگزاری کمپ تمرینی مشترک ۱۰ روزه در ازبکستان بعد از پایان مسابقات آسیا – اقیانوسیه خبر داد و افزود: بعد از پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا – اقیانوسیه در ازبکستان تمام تیم‌های حاضر کمپ تمرینی مشترکی را در این کشور برگزار خواهند کرد که این می‌تواند برای جودوکاران ما فرصت بسیار خوبی باشد تا از نظر تاکتیکی و تکنیکی سطح خود را نسبت به جودوکاران دنیا مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

 

انوری با بیان این که در حال‌ حاضر فاصله زیادی با جودوی آسیا و دنیا داریم، خاطرنشان کرد: به خاطر حضور نداشتن جودوکاران کشورمان در مسابقات مختلف متاسفانه سطح جودوی ایران نسبت به آسیا و دنیا فاصله زیادی دارد و ما باید بتوانیم این فاصله را با شرکت در مسابقات مختلف کاهش دهیم تا بهترین تیم را در جودوی نابینایان و کم بینایان در مسابقات آینده به ویژه‌ پارالمپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم. تلاش من بر این است  که کار خود را با حضور موفق در ازبکستان آغاز کنیم و از آن جا بتوانیم روند رو به رشدی را برای جودوی ایران رقم بزنیم.

 

مربی تیم‌ ‌ملی جودوی نابینایان و کم بینایان در پایان آخرین اردوی این تیم‌  را هفته‌ اول اردیبهشت ‌ماه تا ۲۳ قبل از اعزام تیم به بازی‌های  کشورهای اسلامی عنوان کرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است