شمشکی: به دنبال کسب سه سهمیه اسکی معلولان در آلمان هستیم

شمشکی: به دنبال کسب سه سهمیه اسکی معلولان در آلمان هستیم

23 فروردین 1396

رییس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان به دنبال کسب سه سهمیه در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در بخش زنان و مردان برای شرکت در مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی هستیم.

 

عیسی ساوه شمشکی  درباره مسابقات قهرمانی کشوری اسکی معلولان که برای اولین بار در پیست اسکی دیزین در رشته‌های اسنوبرد و آلپاین در حال‌ برگزاری است، به صحبت پرداخت و گفت‌: در این مسابقات ۶ تیم آذربایجان شرقی، غربی، فارس، مازندران، تهران و البرز در رده سنی جوانان و بزرگسالان در رشته مارپیچ بزرگ شرکت کردند که در پایان این رقابت‌ها نفرات برتر به تیم‌ ‌ملی دعوت خواهند شد.

 

وی گفت‌: همچنین برای این که بتوانیم در مسابقات پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی سه سهمیه در رشته‌های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی زنان و مردان کسب کنیم به دنبال برگزاری مسابقات انتخابی در رشته صحرانوردی در مهرماه هستیم تا دو نفر از بهترین‌ها را در این رشته انتخاب و برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی آلمان که برای کسب سهمیه در آبان ماه پیش‌بینی شده است، شرکت کنیم.

 

شمشکی خاطرنشان کرد: تا به امروز در رشته صحرانوردی ورزشکار نداشتیم و تنها در رشته‌های آلپاین و اسنوبرد شرکت می‌کردیم اما امسال به دنبال آن هستیم از بین ۲۰ اسکی بازی که در رشته اسکی معلولان فعالیت می‌کنند، دو ورزشکار را نیز در این رشته شناسایی کنیم تا بتوانیم با سه سهمیه رشته های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در مسابقات  المپیک ۲۰۱۸ کره جنوبی هم حضور داشته باشیم.

 

رییس انجمن فدراسیون اسکی جانبازان و معلولان با اشاره به حضور اندک اسکی‌بازان زن در بخش اسکی معلولان، خاطرنشان کرد: در حال‌ حاضر از ۲۰ اسکی بازی که در رشته اسکی معلولان فعالیت می‌کنند، تنها یک خانم در رشته اسنوبرد داریم. البته سال گذشته برای افزایش تعداد اسکی‌بازان خانم فراخوان دادیم اما هنوز موفق به افزایش تعداد اسکی‌بازان زن نشدیم. امیدوارم امسال بتوانیم علاوه بر افزایش تعداد اسکی‌بازان زن، در بخش مردان نیز به ویژه‌ در رده سنی زیر ۲۰ سال اسکی بازان خوبی را در رشته اسنوبرد و آلپاین داشته باشیم.

 

وی در پایان از برپایی یک اردوی تمرینی مهر ماه در اتریش خبر داد و گفت‌: برای اینکه بتوانیم قبل از کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک زمستانی اسکی‌بازان خود را از نظر قدرت بدنی برای شرکت در این رقابت‌ها آماده کنیم، به دنبال این هستیم در صورت موافقت کمیته ملی پارالمپیک، این اردوی تمرینی را برای اسکی بازان معلول مهرماه در اتریش برگزار کنیم تا حضور بهتری را در مسابقات کسب سهمیه آلمان داشته باشیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است