مددکاران، سفیران سلامت در جامعه هستند

مددکاران، سفیران سلامت در جامعه هستند

27 فروردین 1396

سید حسن موسوی چلک در مراسم گرامیداشت روز مددکار در مشهد افزود: در این راستا و با بهره گیری از دین اسلام شعار 'مدارای اجتماعی' به عنوان شعار سال انجمن مددکاری ایران انتخاب شده است.


وی اظهار کرد: از نشانه های عقلانیت، مدارا کردن با مردم است و در این زمینه باید الگوسازی مناسب انجام شود.


وی با بیان اینکه در حوزه مدارای اجتماعی به عنوان یک فضیلت اخلاقی موفق عمل نکرده ایم، گفت: 15 میلیون پرونده قضایی، تعداد بسیار ضرب و جرح و تصادفات رانندگی نشانگر نبود مدارای اجتماعی در سطوح مختلف جامعه است.


رئیس انجمن مددکاری ایران افزود: فضیلت های اخلاقی در جامعه تنزل پیدا کرده و در عرصه سیاسی نیز مدارای سیاسی بین آحاد مردم وجود ندارد که می تواند مشکلات و ناهنجاری های اخلاقی بسیار به وجود آورد.


وی اظهار کرد: در تلاش هستیم شرایط برای تبدیل شدن انجمن مددکاری ایران به عنوان یک سازمان فراهم گردد و در این زمینه اقدامات مناسبی تا کنون انجام شده است.


وی با بیان اینکه باید دانش و مهارت مددکاران در جامعه افزایش پیدا کند تا مددکاری اجتماعی جایگاه واقعی خود را در کشور به دست آورد، گفت: در این زمینه باید دانش بومی در خصوص مددکاری اجتماعی تولید شود تا سهم مددکاری اجتماعی ایران در دنیا ارتقا یابد.


رئیس انجمن مددکاری ایران افزود: سازمان بهزیستی به نوعی متولی سلامت در کشور است و در برنامه ششم توسعه نیز تاکید بسیار بر مددکاری اجتماعی شده است زیرا توجه بیشتر به این موضوع می تواند زمینه رشد و توسعه کشور را در ابعاد مختلف به همراه داشته باشد.



* مددکاری به عنوان یک دانش مدون بین رشته ای شناخته می شود
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این سازمان بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد سال گذشته به عنوان یکی از دستگاه های برتر استان انتخاب شد.


حمیدرضا پوریوسف با بیان اینکه خدمت و فعالیت در سازمان بهزیستی دارای ارزش بسیار است، افزود: مددکاری در ایران شامل ابعاد ارزشی، علمی و اجتماعی می باشد.


وی اظهار کرد: مددکاری به عنوان یک دانش مدون بین رشته ای شناخته می شود و بسیاری از رشته ها از جمله فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی در این موضوع دخیل هستند.


وی گفت: مددکاری ارتباط بسیار با جامعه دارد و در این زمینه نباید از اثرات آن در جامعه غفلت کرد.


پوریوسف افزود: سرمایه اجتماعی چندان جایگاه مناسبی در کشور ندارد و برای رشد این موضوع مددکاران می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند.


وی با بیان اینکه مددکاران باید مطالعه خود را در حوزه های مختلف افزایش دهند، خاطر نشان کرد: باید سطح دانش مددکاران استان در حوزه های مختلف اجتماعی و روانشاسی ارتقا پیدا کند تا زمینه خدمت بهتر برای جامعه بیش از گذشته فراهم گردد.


هم اکنون بیش از 460 هزار معلول در استان خراسان رضوی زندگی می کنند و 400 موسسه خیریه در مشهد به مستمندان و معلولان نیازمند خدمت رسانی دارند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است