مناسب سازی معابر عمومی فقط نیاز معلولین نیست

مناسب سازی معابر عمومی فقط نیاز معلولین نیست

30 فروردین 1396

عباس صادق زاده با بیان اینکه مناسب سازی محیط شهری از شاخص های فرهنگی و نشان دهنده شخصیت اجتماعی شهروندان یک جامعه می باشد، افزود : تساوی حقوق شهروندان و رعایت این حقوق ویژگی شاخص کشورهای توسعه یافته وصاحب فرهنگ غنی می باشد.



وی گفت : نه تنها معلولین ، بلکه سالمندان ، افراد دارای محدویت های جسمی موقت و زنان باردار هم به مناسب سازی محیط واماکن نیاز دارند.



صادق زاده با اشاره به اینکه افراد معلول به دلیل شرایط خاص جسمی و ذهنی با در جه شدت های مختلف برای تامین امنیت روانی – اجتماعی نیازمند مراوده با مردم و حضور در اجتماع هستند، افزود : مناسب سازی محیط باعث کاهش هزینه های حضور این گروه در جامعه و برقرار ارتباط با مردم و تامین نیازهای روانی – اجتماعی می توانند در زمینه های مختلف اجتماعی ،اقتصادی ، تولیدی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری نقش آفرینی کنند.



صادق زاده گفت : در موضوع شهرسازی ، به ویژه معابر و اماکن عمومی از جمله پارک های سطح شهر توجهی به موضوع مناسب سازی نشده است.



وی افزود : در صورتی که اگر در ساخت پارک ها ، موزه ها ، اماکن تفریحی ، گردشگری ، فرهنگی ، تاریخی موضوع مناسب سازی مورد توجه قرار گیرد بی شک تاثیرات شگرفی بر جامعه دارد چراکه شهر و امکانات وفضاهای شهری مختص افراد سالم نیست و همه باید از این امکان بهره مند شوند.



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است