بازی های کشورهای اسلامی/ نبرد جودوکاران نابینای ایران برای نخستین مدال

بازی های کشورهای اسلامی/ نبرد جودوکاران نابینای ایران برای نخستین مدال

16 اردیبهشت 1396

«محمد رضا حاج یوسف زاده» سرمربی تیم جودو نابینایان و کم بینایان ایران به همراه «مهدی برجلو» جودوکار وزن منهای 73 کیلوگرم» و «محمدعلی شنانی» دیگر جودوکار وزن منهای 90 کیلوگرم ایران  تاکید کردند که تیم با آمادگی کامل برای کسب مدال و افتخارآفرینی در ورزش ایران به این بازی های اعزام می شوند.


سرمربی تیم جودو نابینایان و کم بینایان ایران تاکید کرد: در مسیر آماده سازی برای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی شش مرحله اردو برای حضور قدرتمند این بازی ها برگزار شده است.


«حاج یوسف زاده» در باره اعزام سه جودوکار نابینا و کم بینا به باکو گفت: چنانچه این امکان فراهم بود، تیم را با ترکیب کامل و هشت ورزشکار به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو اعزام می کردیم، اما با برنامه ریزی در کسب مدال و عملکرد جودوکاران تلاش کردیم تا نفراتی اعزام شوند که شانس مدال داشته باشند.


وی گفت: یکی از دلایل ناکامی ایران در این رشته، ناشی از وضعیت کلی جودو کشور است، همه کشورهایی که توانستند در رقابت های پارالمپیک از ما بهتر نتیجه بگیریند، از منابع و پایگاه قوی برخوردار بودند و سرمایه گذاری زیادی انجام دادند.


سرمربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان ایران گفت: باید فرصت های بیشتری در اختیار بازیکنان این رشته قرار گیرد و در اردوهای داخلی و بین المللی حضور یابند با به مرز خودباروی برسند.


یوسف زاده در عین حال گفت: رشته جودو رکوردی نیست و امتیازات به صورت کلاس بندی است و با حمایت های فدراسیون و کمیته ملی المپیک بهانه ای برای کم کاری بازیکنان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی وجود ندارد.


«مهدی برجلو» جودوکار وزن منهای 73 کیلوگرم ایران نیز در این گفت و گو با اشاره به سطح رقابت های جودو نابینایان و کم بینایان بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: جودوکارانی که در بازی های پارالمپیک و رقابت های جهانی مدال آوری کرده اند در این دوره از بازی های حضور دارند و به همین دلیل پیش بینی می کنیم کیفیت رقابت ها بالا باشد.


جوانترین جودوکار نابینا و کم بینای اعزامی ایران به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: تلاش می کنیم تا دستاورد خوبی از این رقابت ها داشته باشیم. ضمن آنکه نقاط ضعف و قوت حریفان را آنالیز کرده و با شناخت به این رقابت ها اعزام می شویم.



«محمد علی شنانی» جودوکار خوزستانی وزن به اضافه 100کیلوگرم ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز گفت: امیدواریم با توجه به تمرینات پرفشاری که پشت سر گذاشته ایم، نتیجه خوبی در این دوره از بازی ها بگیریم.


وی اظهارداشت: فدراسیون نابینایان و کم بینایان همه امکانات را برای جودوکاران فراهم کرده است و تمرینات نیز با کیفیت لازم دنبال شده است.


رقابت نمایندگان جودوی نابینایان و کم بینایان ایران در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در روزهای 25 و 26 اردیبهشت برگزار خواهد شد.


چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی از 22 اردیبهشت ماه در جمهوری آذربایجان آغاز می شود و تا اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت. کاروان 280نفره ایران در 19رشته ورزشی به این رقابت ها اعزام می شود.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است