به استانداردهای چین، کره و برزیل نزدیک شده اید

به استانداردهای چین، کره و برزیل نزدیک شده اید

18 اردیبهشت 1396

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، در دیدار با شهردار اصفهان با تقدیر از توسعه زیرساخت های ورزشی برای معلولان، گفت ایران در حال نزدیک شدن به استانداردهای چین، کره و برزیل است.

 

کریون به همراه مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان، ملاقات کرد. در این دیدار  همچنین معاونان شهرداری و مسئولان هیات های جانبازان و معلولان استان اصفهان حضور داشتند.

 

جمالی نژاد در آغاز این دیدار گفت: متشکرم از اینکه به اصفهان آمده اید. اینجا شهری تاریخی است که از سال ۲۰۰۶ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است. ما در حوزه ورزش همه توان خود را گذاشته ایم که تمام برنامه های متنوع ورزشی را در اصفهان داشته باشیم.

 

در ادامه، اشرفی با تشکر از ساخت و احداث مجموعه ورزشی معلولان، گفت: این مجموعه خیلی ارزشمند با همت شهرداری اصفهان ساخته شده است. این یک کار ارزشمند است که با استانداردهای بین المللی مشابهت دارد و همسان سازی ورزشکاران معلول و غیرمعلول را در پی خواهد داشت.

 

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: در کمیته ملی پارالمپیک بحث همگانی شدن ورزش روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. ما از سال ۸۲ شروع کرده ایم به برگزاری مراسم روز پارالمپیک و تا سال ۹۴ ادامه داشت و در این سال، روز ۲۴ مهر از سوی دولت به عنوان روز پارالمپیک در تقویم کشور قرار گرفت. امیدواریم به دنبال این طرح همگانی که در پارالمپیک داریم جامعه هدف ما به این باور برسد که بچه های معلول از خانه خارج شوند و ورزش کنند. مطمئنیم که همین ساخت و سازها در ورزش در آینده تاثیرگذار خواهد بود.

 

 فیلیپ کریون نیز در ادامه این جلسه گفت: نکته ای که از نظر من خیلی مهم است این است که متولیان ورزش شما به ورزش استان ها توجه می کنند. شما به استانداردهای بین المللی کشورهای چین، کره و برزیل نزدیک می شوید. اگر به این کشورها نگاه کنید می بینید که به لحاظ تجهیزات و زیرساخت ها خیلی به این کشورها نزدیک شده اید.

 

وی با تقدیر از شهردار اصفهان گفت: من معتقدم مجموعه ورزشی فقط نباید در پایتخت قرار داشته باشد و به سمتی برود که همه ورزشکاران معلول بتوانند از آن استفاده کنند. کاری که شما انجام دادید در راستای روح و نمادهای جنبش پارالمپیک بوده است.

 

کریون با اشاره به دیدار روز چهارشنبه با مسعود سلطانی فر گفت: بعد از بین رفتن تحریم ها فرصت برای بودجه بیشتر بر روی کار بیشتر ترسیم شد. از جمله به همین مصوبه مجلس در خصوص جداسازی از کمیته ملی المپیک و اختصاص بودجه جدا برای پارالمپیک می توانم اشاره کنم.  و این قابل تقدیر است.

 

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تصریح کرد: یکی از ویژگی های مهم ورزشکاران معلول در کشور شما این است که ورزش در ایران زیرمجموعه متولیان و سازمان های ورزشی است درحالی که در بسیاری از کشورها ورزش زیرمجموعه سازمان های بهزیستی است. مهم این است که شرایطی فراهم شود تا بچه های معلول از خانه ها بیرون آمده و کارایی آنها افزایش پیدا کند.


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است