لزوم مناسب سازی اماکن عمومی کشور برای تردد ۱۱ میلیون معلول

لزوم مناسب سازی اماکن عمومی کشور برای تردد ۱۱ میلیون معلول

20 اردیبهشت 1396

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از وجود بیش از ۱۱ میلیون معلول در کشور خبر داد و بر لزوم مناسب سازی فضاها، اماکن و معابر شهری برای سهولت در تردد این قشر تاکید کرد.

 

 شکور پورحسین ، از بی توجهی نسبت به مناسب سازی فضاها، اماکن و معابر شهری برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه مناسب سازی و استانداردسازی فضاهای شهری یکی از  مولفه های عدالت محورانه در مدیریت شهری است، گفت: معلولان، جانبازان و سالمندان بخشی از جامعه هستند و دستگاه‎های متولی باید نسبت به نیازها و مشکلات این قشر توجه داشته و مباحث مربوط به مشکلات این قشر در فضاهای شهری را با اتخاذ تدابیر مناسب بررسی و رفع کنند.

 

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت جهان از معلولیت ها رنج می برند از وجود بیش از ۱۱ میلیون معلول در کشور خبر داد و افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر هشت دقیقه یک کودک معلول در جهان متولد می شود و حدود ۵۰۰ میلیون معلول در جهان وجود دارد که ۸۰ درصد آنها در کشورهای جهان سوم ساکن هستند.

 

وی ادامه داد: آمارهای جهانی بیانگر این است که ۱۵ درصد از افراد هر جامعه معلول بوده که در ایران این آمار به بیش از ۱۱ میلیون نفر می‌رسد که ۴ درصد از این افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند با این اوصاف تعداد بالای جانبازان و همچنین معلولان ناشی از سوانح رانندگی اهمیت و توجه به مناسب سازی فضاهای شهری را دوچندان می کند.

 

پورحسین با یادآوری اینکه فضاها، معابر و اماکن شهری با توجه به نیازهای معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شود، تصریح کرد: به این مهم در تمامی کلانشهرها و شهرهای کوچک باید توجه شود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بر ضرورت تعریض پیاده روهای باریک، پرکردن حفره ها، جلوگیری از دستفروشی و تردد موتورسیلکت ها در پیاده روها، تعریض پله ها و رعایت استانداردهای لازم در وسایل حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان تاکید کرد و ادامه داد: در این رابطه بهتر است شهرداری ها، بهزیستی و مدیریت شهری برای بهبود و مناسب سازی فضاهای شهری اقدام کنند.


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است