دیدار رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با رییس کمیته ملی المپیک

دیدار رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با رییس کمیته ملی المپیک

20 اردیبهشت 1396

 سرفیلیپ کریون، رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک IPC به همراه محمود خسروی وفا، رییس کمیته پارالمپیک با کیومرث هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در ابتدای این دیدار هاشمی ضمن خیر مقدم به رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: جامعه ورزش جانبازان و معلولان ایران به‌خوبی شما را می‌شناسند و به لطف خدمات و تلاش‌هایی که برای رشد و توسعه ورزش معلولان در جهان و حمایت‌هایی که از ایران داشته‌اید قدرشناس شما هستند و از رییس کمیته پارالمپیک کشورمان که شرایط سفر جنابعالی به تهران را فراهم کردند تشکر می‌کنم.


او ادامه داد: همان پایگاهی که شما در ورزش معلولین جهان دارید همان پایگاه را آقای خسروی وفا در ورزش معلولین کشور ایران دارند و مطلعیم که ارتباط دوستانه خوبی بین شما و رییس کمیته پارالمپیک کشورمان برقرار است.


هاشمی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوبی که کمیته بین‌المللی پارالمپیک در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ داشت برخورد قاطع و بدون اغماض با پدیده سیستماتیک دوپینگ بود که مورد توجه و احترام جهانیان قرار گرفت و ما هم در کشورمان  تلاش‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.


رییس کمیته ملی المپیک کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: در این چند ساله کرسی‌های خوبی در عرصه ورزش معلولین در اختیار ایران قرار گرفت ولی انتظار داریم با توجه به اقدامات خوبی که در ورزش معلولین انجام شده و جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های بیش‌تر آن، در بخش‌های انتصابی مربوط به اختیارات خود توجه ویژه‌ای به نمایندگان ایران داشته باشید.


سپس رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک ضمن قدردانی از صحبت‌های دلگرم کننده هاشمی ابراز کرد: از حمایت و توجه ویژه شما از ورزش معلولین تشکر و قدردانی می‌کنم به‌خصوص از میهمان‌نوازی مردم ایران و باید بگویم در این مدت بسیار به من خوش گذشت و چیزی که توجه مرا جلب کرد این است که چقدر در ایران خانواده‌ها به‌هم نزدیکند.


وی ادامه داد: در سفر به شهرهای مختلف ایران و  توجه به ورزش معلولین در نقاط مختلف کشور شما پی بردم با توجه به این که استان‌ها نقش به‌سزایی در رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی دارند ورزش معلولین ایران در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.


سرفیلیپ کریون در پایان ابراز کرد: از حساسیت‌های شما در اهدا کرسی‌های پارالمپیک به ایران واقفم و مطمئن باشید در این زمینه هر آن چه در توان داشته باشم به‌کار خواهم بست.


سپس محمود خسروی وفا، رییس کمیته پارالمپیک خاطرنشان کرد: جا دارد ابتدا از حمایت‌های آقای هاشمی در این مدت تشکر کنم و خوشحالم از این که در کشورمان میزبان آقای کریون هستیم.


او ادامه داد: بدون تردید رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک به‌خوبی توانستند با توانمندی که در این مدت داشتند نقش به‌سزایی در رشد و توسعه ورزش در میان معلولین جهان داشته باشند چرا که با این‌کار باعث نزدیک‌تر شدن این قشر مهم از جامعه جهانی و در کل نزدیک شدن ملت‌ها به‌هم شده است.


خسروی وفا در پایان ابراز کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در عرصه ورزش چه در المپیک و چه در پارالمپیک، نهضت المپیک را زنده نگه داریم نهضتی که در راستای گسترش صلح و سلامت جامعه حرکت می کند و امیدواریم رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک با خاطرات خوشی کشورمان را ترک کنند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است