جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

8 خرداد 1396

جمیله رضازاده با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین در خراسان‌جنوبی، گفت: در این جشنواره 6 منطقه کشور شرکت دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره هستند،  افزود: این جشنواره امسال در 6 آذرماه جاری در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی‌ خراسان‌جنوبی  با اشاره به بخش‌های این جشنواره، تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش‌های نمایش‌ صحنه‌ای، نمایش عروسک‌گردانی، نمایش خیابانی، نمایش‌نامه‌نویسی است و در کنار این جشنواره نیز کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

 

رضازاده    در خصوص محورهای این جشنواره نیز گفت: معلولین و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی‌سازی الگوهای رفتار اخلاقی، رشد دیدگاه همدلی و ارزش‌های مثبت فرهنگی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و اقرار به حقوق معلولین و منزلت آنان، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه، توانمندسازی افراد دارای معلولیت از جمله محورهای این جشنواره است.

 

وی  افزود: محورهای گروه سنی کودک و نوجوان و تئاتر عروسکی، شناخت و درک کودکان معلول توسط همسالان، احترام به حقوق همسالان معلول، تاکید بر نگرش مثبت خانواده نسبت به فرزند دارای معلولیت و کمک به شکوفایی توانایی‌های این افراد است.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی‌ خراسان‌جنوبی  با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای غنای فرهنگی استان است، ادامه داد: امیدواریم با این جشنواره توانمندی معلولین به نمایش گذاشته شود و فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص انجام شود.

 

منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است