سرگردانی 1200 مددجوی بهزیستی البرز برای اسکان در مسکن مهر

سرگردانی 1200 مددجوی بهزیستی البرز برای اسکان در مسکن مهر

10 خرداد 1396

مدیرکل بهزیستی استان البرز با انتقاد از عملکرد شهرداری‌ها و ادارات آب، برق و گاز گفت: علی رغم اینکه مسکن مهر174 نفر از مددجویان عمدتا معلول بهزیستی البرز به صورت صد در صد آماده شده است اما عدم همکاری این نهادها باعث منتظر ماندن مددجویان متقاضی شده است.

 

‌داریوش بیات‌نژاد : چند سال پیش تعدادی از مددجویان عمدتا معلول بهزیستی البرز را در مسکن‌های مهر استان جانمایی کردیم تا این افراد از مشکلات ناشی از اجاره نشینی رهایی پیدا کنند.

 


بیات‌نژاد افزود: با وجود اینکه بیش از دو سال از پرداخت وجه توسط این مددجویان می‌گذرد اما به دلیل فقدان انشعابات برق، گاز، آب و عدم جدول‌کشی و خیابان‌کشی، هنوز زمینه واگذاری این واحدها فراهم نشده است.



وی به برگزاری جلسه شورای مسکن استان به ریاست استاندار البرز در هفته گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بنده اعتراض خود را نسبت به این مساله و عدم فراهم کردن شرایط و انشعابات لازم برای واگذاری این واحدها اعلام کردم.



این مسئول از واگذاری هزار و 702 واحد مسکن مهر در سال گذشته به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: هزار و 24 واحد دیگر بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما همین عدم همکاری شهرداری‌ها و ادارات آب، برق و گاز استان باعث وقفه در تکمیل و واگذاری آن شده است.



مدیرکل بهزیستی استان البرز به 174 واحد که به طور صد در صد پیشرفت داشته و تکمیل شده است نیز اشاره و  تصریح کرد: این واحدها آماده تحویل هستند ولی عدم همکاری ‌نهادهای مذکور باعث شده است تا این مددجویان همچنان برای خانه‌دار شدن انتظار بکشند.



بیات‌نژاد به تاکید برنامه پنجم توسعه مبنی بر رایگان بودن انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اشاره و اعلام کرد: این بند در برنامه ششم نیز تمدید شد اما متاسفانه هنوز محقق نشده است.



وی با بیان اینکه عمده این افراد در پرداخت اجاره خود با مشکل مواجه هستند و ما نیز قادر به پرداخت ودیعه مسکن آنان نیستیم، گفت: در این وضعیت حدود 1200 مددجوی ما برای خانه‌دار شدن همچنان سرگردان هستند که لازم است مشکل آنان برطرف شود.



مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان اعلام کرد: از 174 واحد تکمیل شده 129 واحد در مسکن مهر ماهدشت و 45 واحد در مسکن مهر نظرآباد و هزار و 24 واحد با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد نیز در مسکن مهر هشتگرد قرار دارد.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است