نایب‌قهرمان جودوی کم‌بینایان آسیا: با دست خالی جنگیدم

نایب‌قهرمان جودوی کم‌بینایان آسیا: با دست خالی جنگیدم

16 خرداد 1396

نایب‌قهرمان مسابقات جودو نابینایان و کم‌بینایان آسیا – اقیانوسیه با بیان این‌که در این پیکارها با دست خالی مقابل حریفان مبارزه کردم، گفت: دو روز پیش از وزن‌کشی این مسابقات با سرماخوردگی مواجه شدم و حال بسیار بدی داشتم ولی با این وجود، جنگیدم.

 

امید نوری‌جعفری در خصوص کسب نشان نقره رقابت‌های آسیا – اقیانوسیه، اظهارکرد: پس از پارالمپیک تمریناتم را شروع کردم ولی با توجه به این‌که از ناحیه زانو، آرنج و دنده آسیب‌دیده بودم، آن‌طور که می‌خواستم نمی‌توانستم تمرین کنم، البته از نظر بدنی خوب بودم ولی از نظر تکنیکی به واسطه این آسیب‌دیدگی‌ها، شرایط خیلی خوبی نداشتم.

 

وی با بیان این‌که رقابت‌های آسیا – اقیانوسیه در امتیازبندی پارالمپیکی 2020 تاثیرگذار بود، گفت: مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود و تیم‌ملی ازبکستان با نفرات خوب، قدرتمند و عنوان‌دار در این مسابقات شرکت کرده بود. تیم کره نیز با ورزشکاران المپیکی و بینا در این مسابقات شرکت کرده بود و البته متعجب بودیم که چگونه ورزشکاران بینای آن، کلاس‌بندی آورده‌اند.

 

جودوکار کم‌بینای وزن 81- کیلوگرم تیم‌ملی افزود: مسابقات کم‌بینایان در حال رفتن به سمتی است که قهرمانان المپیک و جهان که بینا هستند، به واسطه این‌که کمی چشم‌هایشان ضعیف شده است، در کلاس‌بندی‌ها، کلاس می‌گیرند و در مسابقات شرکت می‌کنند. خیلی‌ها هم فکر می‌کنند که ما ورزشکاران کم‌بینا، کار آسانی داریم، در حالی‌که به این‌صورت نیست و باید با ورزشکاران عنوان‌دار بینا رقابت کنیم، ضمن این‌که سطح مسابقات روزبه‌روز بالا می‌رود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: علی‌رغم این مسایل و نبود حمایت، ما می‌جنگیم ولی خیلی جوابگو نیست، البته فدراسیون و سرمربی تیم‌ملی برنامه‌های خوبی برای ما در نظر گرفته‌اند و امیدوارم که جودوکاران پیشرفت کنند و در آینده مدال‌های بهتری کسب کنند.

 

نوری‌جعفری با بیان این‌که در مسابقات آسیا - اقیانوسیه مبارزاتم در مقابل حریفان با دست خالی بود، اظهار کرد: دو روز پیش از وزن‌کشی سرما خوردم. وضعیتم به صورتی بود که تا قبل از بازی فینال نیز حال من بد بود ولی با این حال جنگیدم. در دیدار ماقبل از فینال، با حریف خوب ازبکستانی بازی داشتم که واقعا گردن‌کلفت بود ولی جنگیدم و پیروز شدم. در فینال هم به مصاف حریف کره‌ای رفتم و شکست خوردم؛ واقعا حریف سختی بود و اگر حالم هم خوب بود، باز شکست می‌خوردم، چرا که واقعا کلاس جودوی کره‌جنوبی با ما فرق دارد، کره‌ای‌ها شرایط تمرینات‌شان به صورتی است که با قهرمانان المپیکی تمرین می‌کنند.

 

وی افزود: سرمربی تیم‌ملی بسیار زحمت می‌کشد و برنامه‌ریزی خوبی دارد. ما حریفان تمرینی خوبی می‌خواهیم که کلاس جودو آن‌ها چند پله از ما بالاتر باشد وگرنه تنها اردو گذاشتن جواب نمی‌دهد. در حال حاضر مسوولان برنامه دارند که ما با ورزشکاران المپیکی تیم‌ملی بزرگسالان تمرین کنیم و اگر به این صورت شود، در مسابقات آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 می‌توانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

 

این ورزشکار کم‌بینا خاطرنشان‌کرد: سال آینده مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را پیش رو داریم و مسوولان اگر بتوانند حمایت کنند، قول می‌دهم که هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک 2020 مدال کسب کنم، در غیر این‌صورت با وجود این‌که من سهمیه پارالمپیک 2020 را هم خواهم آورد، بازی‌های آسیایی آخرین رقابت من خواهد بود، چرا که دیگر خسته شده‌ام و شرایط برایم سخت شده است.

 

وی در پایان گفت: جا دارد از همسرم، خانواده‌ام و آقای مهرافشار مربی‌ام، بابت تمام زحماتی که برای من کشیده‌اند، قدردانی کنم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است