دکتر عیسی جلالی:کعبه در قلب توان یابان است و باید به طواف این کعبه رفت

دکتر عیسی جلالی:کعبه در قلب توان یابان است و باید به طواف این کعبه رفت

22 خرداد 1396

در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم افطاری مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در 2 شب با حضور توان­ یابان، نیکوکاران و دوستداران این خیریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ مراسم افطاری خیریه رعد در شب اول به میزبانی از توان­ یابان، کارآموختگان، مربیان و دیگر مسؤولان دستگاه­های مرتبطی همچون سازمان بهزیستی کشور اختصاص داشت و فضایی سرشار از معنویت و عشق به اهل بیت(ع) در مراسم موج می­زد، در این مراسم ابتدا منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد با خوش ­آمد گویی به میهمانان حاضر از حضور نیکوکاران و مسؤولان سازمان بهزیستی قدردانی کرد و افزود: این گردهمایی­ ها باعث افزایش شادی و نشاط در میان توان­ یابان و ما می­ شود که باید نسبت به افزایش این برنامه ­ها تلاش کنیم.

وی در ادامه با اعلام خبر هدیه­ ای ویژه سازمان بهریستی برای توان ­یابان رعد، افزود: معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی همزمان با میلاد خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) تعداد 20 دستگاه ویلچر برقی جهت استفاده توان­یابان به مجتمع رعد اختصاص داده است تا در آینده نزدیک بین توان­یابان واجد شرایط توزیع شود.

در ادامه برنامه پروفسور عیسی جلالی روانشناس برجسته کشور با تشریح وضعیت  فعالیت­های نیکوکارانه و اثر مثبت آن در روح و روان انسان، گفت: کعبه در قلب توان یابان است و باید به طواف این کعبه رفت.

وی در ادامه با قدردانی از کارکنان مجتمع رعد، افزود: خدمت به توان­یابان توفیقی بزرگ است که خداوند آن را قسمت هر شخصی نمی­کند و عزیزانی که برای توان­یابان زحمت می­کشند، قطعاً نزد خداوند عالمیان از جایگاه ویژه­ای بهره­ مند هستند.

در ادامه برنامه هنرجوی جوان رعد " فرزاد خلیلی" با حضور در صحنه و معرفی گروه موسیقی سنتی کارآموزان رعد از آنها دعوت کرد تا با اجراء قطعاتی از موسیقی سنتی گوشه­ ای از توانایی­های خود را به نمایش بگذارند و گروه موسیقی سنتی با حضور در جایگاه چند قطعه اجرا کردند که مورد استقبال حضار واقع شد.

در بخش دیگری از مراسم اعضای شورای کارآموزی رعد که با حضور در جلسات برنامه ­ریزی به برگزاری با کیفیت مراسم افطاری کمک کرده بودند با اهدا لوح سپاس قدردانی شدند.

در این برنامه فرزاد خلیلی به عنوان مجری جوان برای نخستین بار در کنار حامد اکبری مجری موفق صدا وسیما مسؤولیت اجرای برنامه را بر عهده گرفت و سید مهدی موسوی و اعظم رضایی 2 نفر از اعضای شورای کارآموزان با حضور در جایگاه طی سخنانی اظهارامیدواری کردند در  آینده با مشارکت بیشتر توان­ یابان، برنامه­ های با کیفیت­ تری را از کارآموزان شاهد باشید.

پس از پذیرایی افطار نوبت به دعوت از 2 نفر از اعضا هیأت مدیره توسعه و نوسازی شهرک غرب رسید که 32 سال پیش قطعه زمینی را برای احداث مجتمع رعد به امر آموزش توان­ یابان اختصاص داده بودند. منهدس نورانی و مهندس کامیاب با بیان خاطراتی از این اقدام ارزشمند در سال 1366 تمام توجه­ ها را به تلاش عزیزانی جلب کردند که در آن سال­ها با امکانات بسیار محدود، کار بزرگی را رقم زدند.

در حاشیه مراسم اعلام شد هزینه پذیرایی افطار توسط یکی از بانوان نیکوکار عضو گروه همیاری بانوان رعد پرداخت شده است. همچنین حضور توان­ یابان قدیمی و زوج­های توان­ یاب در مراسم افطاری شور خاصی به این برنامه داده بود و تلاش اعضا گروه همیاری جوانان، بانوان، اعضای شورای کارآموزی و همکاران مجتمع رعد در پذیرایی از میهمانان توان­ یاب قابل تحسین بود.

مراسم شب دوم با ارایه گزارشی از مهم­ترین فعالیت­های 34 سال گذشته توسط منصوره پناهی مدیر عامل مجتمع رعد آغاز شد و در ادامه تصاویر از این مسیر پر فراز و نشیب و توفیقات این سال­ها به نمایش گذاشته شد.

سپس گروه موسیقی سنتی ترنم مهربانی چند قطعه موسیقی سنتی اجرا کرد و در ادامه با مناجات مهدی عباس­ نژاد قاری ممتاز قرآن و یکی از مجریان صدا و سیما مراسم پیش از افطار و اجرا اذان برگزار شد.

پس از پذیرایی افطار نیکوکاران حاضر در مراسم به سخنان یکی از ایرانیان موفق در عرصه علمی و اقتصادی در داخل و خارج از کشور گوش فرا دادند.

روزبه پیروز مدیرعامل شرکت پیلکان فیروزه و عضو هیأت مدیره بانک خاورمیانه که قریب 30 سال از عمر خود را در کشور­های اروپایی و آمریکا به تحصیل و فعالیت اقتصادی پرداخته بود با یادآوری مشکلات جسمی­ اش در دوران کودکی و مشکلاتی در پاهایش وجود داشت، افزود: یکی از موفقیت­ های امروز من مرهون دقت نظر و تربیت مادر بزرگم است که بسیار در موفقیت­ های من مؤثر بود. او پایم را که دفورمیتی deformity)) شدید داشت به رکاب دوچرخه می­بست و بعد به خدمتکاری می­گفت به من کمک کند تا من رکاب بزنم و امروز که روی دوچرخه ­ام می­ نشینم به یاد دوران کودکی و زحمات آن روزهای مادر بزرگم می­افتم.

وی با ارزش نهادن به کار و تلاش افزود: ما توان­ یابان نباید بنشنیم و دعا کنیم و انتظار معجزه داشته باشیم، بلکه باید تلاش و کوشش کنیم سپس معجزه خودش اتفاق خواهد افتاد.

عضو هیأت مدیره بانک خاورمیانه با اشاره به مهاجرت خانواده­ اش به کشور کانادا و تلاش پزشکان برای بهبود وضعیت پاهایش و عمل­ های جراحی که برای درمان غیر طبیعی بودن پاهایش انجام شد، افزود: امروز علم پزشکی بسیار پیشرفت کرده است و خیلی از بیماری­ها و مشکلات توان­ یابان توسط پزشکان با تجربه قابل درمان است و برای من که در بهترین دانشگاه ­های دنیا تحصیل کردم و از نزدیک با امکانات زیادی که آنها برای افراد دارای معلولیت پیش­ بینی کرده ­اند، آشنایی دارم. همواره این سوال مطرح بود که چرا در کشور ما چنین شرایطی فراهم نیست و از وقتی که با رعد آشنا شدم بسیار امیدوار و علاقه­ مند شدم تا با کمک شما نیکوکاران زمینه موفقیت جوان توان ­یاب ایران را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

در ادامه گروهی از نیکوکاران با تقبل هزینه ­های آموزشی و توانبخشی کارآموزان مجتمع رعد، بودجه تحصیل و مهارت­ آموزی 2 ماه را به خیریه رعد اهدا کردند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است