اعزام 110 ورزشکار ایران به المپیک ناشنوایان

اعزام 110 ورزشکار ایران به المپیک ناشنوایان

24 خرداد 1396

بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان 26 تیر ماه تا هشتم مرداد ماه در شهر سامسون ترکیه برگزار می شود.


«مهران تیشه گران» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ‌افزود: از اوایل دی ماه اردوهای آماده سازی تیم های اعزامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.


وی موافقت مسئولان وزارت ورزش با پرداخت نیمی از اعتبارات فدراسیون ناشنوایان پیش از اعزام کاروان به المپیک ناشنوایان را گامی موثر در کاهش مشکلات این فدراسیون از نظر مالی عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه در المپیک ناشنوایان، میزبان هزینه هیچیک از موارد از جمله رفت و آمدها،‌ غذا و اسکان را در محل مسابقات نمی پذیرد، پرداخت نیمی از اعتبارات سال جاری پیش از مهمترین رویداد ورزشی ناشنوایان برای فدراسیون قابل توجه و موثر است.


تیشه گران با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد ریال برای برگزار اردوها و آماده سازی تیم ها هزینه شده است، گفت:‌ اعتبار سال 96 فدراسیون ناشنوایان 20 میلیارد ریال است و شاید پرداخت نیمی از آن در برابر هزینه های بالای رشته های مختلف چندان قابل توجه نباشد، اما معتقد هستم این حرکت جای تقدیر داشته و می تواند ما را در اعزام کاروان ورزشی آماده تر به المپیک 2017 ترکیه یاری کند.


وی گفت: در گذشته اعتبار فدراسیون ناشنوایان با توجه به پوشش 18 رشته مختلف در دو بخش زنان و مردان بسیار کم دیده شده است و امیدواریم مسئولان ورزش کشور در این زمینه بازنگری لازم را انجام دهند.


دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: ‌این فدراسیون زیر مجموعه هیچ یک از کمیته های ملی المپیک یا پارالمپیک نیست و نمی تواند انتظاری برای دریافت کمک از این دو کمیته داشت.


تیشه گران گفت: در 13 رشته فوتبال، والیبال، تکواندو، جودو، ‌کاراته، شنا، ‌دوومیدانی، کشتی آزاد و فرنگی، بدمینتون، تنیس روی میز، والیبال ساحلی و بولینگ در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان شرکت می کنیم و امیدواریم بتوانیم ضمن حفظ جایگاه قبلی، ‌جایگاه خود را در این دوره از رقابت ها ارتقا بخشیم .


کاروان ورزشی ناشنوایان ایران در دوره بیست و دوم المپیک به میزبانی صوفیه بلغارستان در بین 106 کشور شرکت کننده عنوان هشتم را کسب کرد.


وی گفت: شانس بالایی در کسب مدال و سکو در سه رشته رزمی و کشتی فرنگی و آزاد داریم و البته در دو رشته والیبال و فوتبال نیز حرف هایی برای گفتن داریم و قطعا همه تلاش مان کسب رده بالاتری در جدول این رقابت ها است.


بیست و سومین دوره المپیک تابستانی ناشنوایان در 20 رشته ورزشی برگزار می شود.


دبیر فدراسیون ناشنوایان با بیان اینکه نفرات اعزامی به ترکیه مشخص شده اند، گفت: ‌110 ورزشکار شامل 28 ورزشکار زن و 82 ورزشکار مرد راهی این رقابت ها می شوند و در چهار رشته بدمینتون، تنیس روی میز، بولینگ و شنا فقط یک ورزشکار و در رشته والیبال ساحلی دو ورزشکار اعزام می شوند.


تیشه گران خواستار افزایش رقم پاداش قهرمانان ناشنوا شد و گفت: ورزشکاران ناشنوا نیز برای کشور افتخار آفرینی می کنند و افزایش پاداش قهرمانان انگیزه آنان را بیشتر می کنند.


وی ادامه داد: چند ماه قبل قهرمانان رشته های مختلف معلولان از جمله نابینایان پاداشی معادل ورزشکاران توانمند دریافت کردند، اما قهرمانان رشته های مختلف ناشنوا 20 سکه پاداش گرفتند، امیدواریم این مشکل از سوی مسئولان ورزش کشور مورد توجه و تجدید نظر قرار گیرد.


دبیر فدراسیون ناشنوایان اظهار امیدواری کرد مسئولان ورزش کشور با افزایش پاداش مدال آوران و قهرمانان ورزش ناشنوایان به حدود 50 درصد پاداش افراد توانمند و معلول موافقت کنند تا انگیزه و امید ورزشکار به تلاش و موفقیت های بیشتر را افزایش دهند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است