حل مشکل حمل بار سفر برای مسافران دارای صندلی چرخدار

حل مشکل حمل بار سفر برای مسافران دارای صندلی چرخدار

28 خرداد 1396

مخترع اسکاتلندی مشکل حمل بار سفر را برای افراد روی صندلی چرخدار حل کرد. Andrew Slorance یک کیف برای صندلی چرخدار تهیه کرد. این کیف به صندلی چرخدار وصل می‌شود و می‌توان آن را همواره به همراه داشت. بنابراین افراد ناتوان حرکتی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند می‌توانند وسایل سفر خود را به صورت مستقل و بدون درخواست کمک از اطرافیان، در محفظه مخصوص قرار دهند. با مجله فناوری‌های توان‌افزا و پوشیدنی همراه باشید.

 

هدف اندرو استقلال افراد دارای صندلی چرخدار از دیگران است. دست و پنجه نرم کردن افراد روی صندلی چرخدار در فرودگاه‌ها با چمدان‌های خود، مشکل بزرگی به شمار می‌آید. هم‌اکنون رویای سفر بدون کمک دیگران برای اندرو به واقعیت تبدیل شده است. این کیف‌های بار می‌توانند در موقع خرید از فروشگاه‌ها یا باشگاه‌های ورزشی استفاده شوند.

 

اندرو هنگامی که 14 سال سن داشت از یک درخت از ارتفاع 15 متری سقوط می‌کند و توانایی حرکت خود را از دست می‌دهد. برای طراحی کیف سازگار با صندلی چرخدار، او از افرادی که از صندلی چرخدار استفاده می‌کنند نظرسنجی می‌کند. هفتاد درصد آن‌ها در نظرسنجی اعلام کردند که به دلیل سختی حمل چمدان در سفر، برای آن‌ها امکان مسافرت مستقل و به تنهایی وجود ندارد. روشن است به همراه داشتن یک چمدان با صندلی چرخدار بسیار سخت است. آن‌ها باید به طور همزمان چمدان و صندلی چرخدار را هل بدهند که امکان‌پذیر نیست. یکی از راه‌ها آویزان کردن کوله‎پشتی در پشت صندلی است که احتمال واژگونی صندلی چرخدار را زیاد می‌کند.

 

با اختراع جدید کیف متصل به صندلی چرخدار، کیف با تغییر مسیر حرکت صندلی، به طور همزمان تغییر مسیر می‌دهد. کیف دارای دامنه حرکت 360 درجه است و صندلی را به خوبی دنبال می‌کند. اندرو مخترع این کیف سازگار با صندلی چرخدار، 48 سال سن دارد. او سازنده برنامه تلویزیونی بوده و پس از آن شرکت خود به نام Phoenix Instinct را تاسیس می‌کند. اندرو یک صندلی چرخدار فوق سبک نیز ساخته است. هم‌اکنون کیف‌های سازگار با صندلی چرخدار در کارخانه Forres در حال ساخت هستند. آن‌ها 1000 عدد از این کیف را تولید خواهند کرد.

 

منبع : مجله فناوریهای توان افزا و پوشیدنی

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است